- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 9 april 2013

Det kan inte va lätt jämt..

Gomorron!

Igår när jag kom hem från jobbet så bytte jag om och gav mig ut på en löprunda. Hade tänkt att springa "lilla rundan" som är en kortare runda på strax under 6 km. Det finns inte så många hela rundor runt där jag bor så antingen får man springa fram och tillbaka på samma väg eller antingen "lilla rundan" eller "stora rundan" som är på 16 km. 16 var alldels för mycket denna eftermiddag och jag illa hellre springa runt än fram och tillbaka så jag hade bestämde mig för att springa den lilla 2 varv. Försökte få med mig Peter på sista varvet men det gick inte.. Undermedvetet så visste jag väl redan innan att det skulle bli tungt denna dag..

Känslan av att det skulle bli tungt var helt rätt. Benen var som stockar på mig och jag kände mig allmänt sliten. Troligtvis är det lördagens långpass som sitter kvar i benen. Vädret var kanon och det blåste inte mycket så det var ändå rätt behagligt även om det var tungt för benen. När jag sprungit ett varv så var jag bra sugen på att ge upp.. Det gjorde jag ju inte såklart (envis som jag är). Inbillade (lurade) mig själv att det snart skullle bli lättare men det blev det inte. Sprang dock inte fort (sa flåset men benen tyckte nog det gick liiite fort ;)) och sket i vad klockan visade för tid hela vägen. Väl hemma igen så hade jag sprungit mina två varv (11,8 km) och snittempot blev 5:27 min/km.

Igår fick vi värderingen på vårt hus som vi var tvungna att göra för att kunna göra om vårt bygglån till ett bolån. Värderingen var på huset i nuskick, alltså utan mosaik i köket, ordninggjord tomt, tralldäck, färdiga entrér, infart till garaget osv. Ändå visade den att vi redan gjort en vinst på över 2 miljoner (jämfört med vad vi lånat) vilket känns jättebra! Nu ska vi låna på lite för att kunna färdigställa allt (tomten kommer nog dock inte bli klar i år) men vinsten som det ser ut idag blir ändå strax under 2 miljoner. När allt är klart så har vi tjänat ännu mer på det hela. Vilken vinstaffär att få sitt drömhus (när man har en så duktig karl som jag)! :) Eller vinst och vinst, den ser man ju inte röken av försen man säljer och det har vi ju knappast några planer på i dagsläget, men ändå! :)

Utanför ser det fortfarande rätt rörigt ut men det är fint på insidan åtminstone. ;)

I eftermiddag så är det dags att gå till gymet igen, ett pass bröst, axlar coh triceps står på schemat.

Hoppas ni får en fin dag!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar