- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 19 april 2013

Snabbdistans i storm

Gomorron!

Igår blåste det rejält ute. De hade till och med varnat för att det skulle bli uppåt 21 m/s. Så illa var det inte men över 10 m/s måste det varit på eftermiddagen. När jag åkte hem så fick jag hålla i ratten för kung och fosterland för att stanna kvar på vägen och bitvis så krängde det rätt bra ändå. Lika för alla dock så det var väl inte bara jag som såg ut att köra full denna eftermiddag. ;)

När jag kom hem så bestämde jag mig för att springa ändå men köra ett lugnt pass med tanke på all blåst. Finns inget värre än att springa fort i storm tycker jag. Känns som man kämpar för allt i världen utan att knappt komma framåt..

Gav mig ut och och sprang i ett lugnt och skönt tempo de första 3 km. Därefter så kände jag lite på att öka tempot och det kändes riktigt bra. Betsämde mig för att köra lite fartlek. Det blev dock ingen fartlek utan 6 snabba km på raken för att allt kändes så himla bra. När jag sprungit första km så ökade jag omedvetet tempot (utan att det blev jobbigare) och sedan så löpte jag på resterande km i ett (för mig i dagsläget) riktigt bra tempo. :) Benen var pigga och jag kände mig lätt i kroppen. Tänkte att jag sprang på glödande kol och markontakten i varje steg var minimal. Detta gjorde att tempot var betydligt högre än det kändes och det blev liksom aldrig jobbigt utan kändes jättebra hela vägen. Hade ju rejäl motvind bitvis men det störde mig bara lite grann för känslan i kroppen var så himla bra. :) Avslutade passet med 3 km nerjogg och totalt blev gårdagens pass 12,06 km och snittempot 5:04 min/km.

Gårdagens pass och km-tider (klicka för att förstora).


Efter att jag kommit hem och stretchat så kom jag på att jag skulle kört det där prehabasset.. Benen var dock inte alls redo för det efter ett snabbdistans i storm så jag fick sjkuta på det (igen). Måste försöka få till det nu! Dålig jag är! :(

Imorse blåste det fortfarande rejält ute (dock betydligt mindre än igår eftermiddag) men det regnade inte så morgonrundan med lillen kändes riktigt bra. Benen var pigga också. :)

Har bokat telefontid med läkaren i eftermiddag för att diskutera provsvaren.. Vi får se vad han säger om det hela. I eftermiddag blir det träningsvila och storhandling följt av fredagsmys och ett glas rött. Som jag längtar! Ha en fin fredag alihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar