- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 5 april 2013

Satans trötthet!

Gomorron!

Hela dagen igår så var jag sådär sjukligt trött så jag knappt kunde hålla ögonen öppna. Försökte skylla på att vi ställt om klockan men när jag vaknade upp i ännu värre skick idag så fick jag motvilligt inse att det troligtvis är den där jäkla sköldkörteln som spökar nu igen.. :( Det har varit sjukt mycket på jobbet den här veckan och jag tror att jag blivit känsligare för stress sedan mina värden blev sämre. Ändå gången jag kände mig lite pigg och glad igår var när jag var på gymet och körde rygg, biceps och mage.. Passet gick bra och jag kunde köra riktigt tungt med mycket energi. Energin hade ju lyst med sin frånvaro hela dagen så det kändes riktigt skönt att få va lite pigg igen. :) Övningarna jag körde igår var:

Rygg
Breda latsdrag 6 set
Stångrodd 5 set
Smala latsdrag 4 set
Ryggresningar 4 set

Biceps
Stångcurl 5 set
Stångcurl i cc 4 set

Mage
Mördarbänken 5 superset  sneda och raka crunches (måånga reps)

När jag kommit hem, ätit och duschat var energin som bortblåst igen och jag var som en levande död tills jag till slut somnade. Drömde att jag satt på toan och kissade fast det inte gick när jag plötsligt vaknade och behövde gå. Nära på att man blev sängvätare där kanske? Klarade mig denna gång. ;)

 

Imorse var det knappt så jag tog mig ur sängen så trött var jag. Lillen var pigg och glad som vanligt så det vara bara att klä på sig vintermunderingen och ge sig ut i mörkret. Vanliga rundan knallades men utan någon energi och jag fick kämpa för att hålla tempo. :( Nu blir det vila för kroppen så får vi se hur pigg den är under helgen. Hoppas kunna springa imorgon men det beror helt på hur kroppen mår. Viktigast är att Leon får sin motion och sen får resterande vara om inte kroppen är med på noterna. 1,5 vecka kvar till ny provtagning..

På lördag kommer Buset på besök igen. Hur ska jag överleva??
 
Kram C

2 kommentarer:

  1. Jobbigt att du känner dig dålig. Vad är det för prover du tagit?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte exakt men om jag förstått rätt så testar de typ det mesta, de enda jag vet säkert är att de tar både blod och urin när jag kommer. ;) Eftersom problemet visar sig i sköldkörtel- och leptinnivåerna så antar jag att det ska ta de proverna nu denna vecka åtminstone för att se om värdena förbättrats eller inte.

      Radera