- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 8 april 2013

Underbart är kort!

Gomorron allihopa!

Hoppas helgen varit bra? I lördags blev det en kortare morgonprommis på 7 km med Leon i vanlig ordning. Det börjar bli lite ljusare ute nu igen så även om jag gick ut strax efter fem så slapp jag pannlampan. :) Efter promisen belv det en stor grötfrukost och lite vil innan jag gav mig ut på veckans långpass. Solen sken och det var -4 när jag gav mig iväg. Det blåste knappt inget men minusgraderna gjorde ändå att jag tvingades att ta underställ vilket jag förstod att jag skulle få ångra lite senare (;)) men finns inget värre än att frysa tycker jag.

Jag sprang mot stan och benen var sega, vädret var dock underbart så jag njöt oavsett om det bitvis kändes rätt tungt att lyfta dem. ;) Jag hade ingen planerad rutt för dagen utan svängde där det kändes bra och provade lite nya vägar. Fick stanna och kolla GPS:en ett par gånger då jag var lite osäker påvart jag var i förhållande till dit jag till slut skulle (hem igen).

Lite rödrosig av solen, underbart! :)

Hittade fina tussilago, nu är det vår! :)

Efter 18 km så släppte tungheten i benen och resterande del av rundan pinnade benen på rätt bra utan att det var det minsta jobbigt. Det verkar som jag är rätt segstartad vissa dagar. ;) Hur som haver så är det välgt skönt när det väl släpper och det går fortare med mindre effort. ;) Totalt blev rundan 31,6 km och snittempo 5:37 min/km (varav sista 2 milen var på tok för varma i alla kläder ;)).

På kvällen så kom mina föräldrar på besök. De skulle sova över då de skulle på fest i stan och vi skulle va barnvakt åt Buster under tiden. Det blev full rulle som vanligt. ;) Kvällen avslutades med grillning och filmmys. :)

På söndagen gick jag ut och rekade en bra skogsrunda för mig, mamma och hundarna (så mamma skulle slippa gå där det var för isigt). Hittade en bra sväng som såg ok ut och därefter gick vi hem och hämtade mamma och Buset. Det blev en mysig prommis och Leon och Buster busade heela vägen. Fattar inte hur de orkar de där två. ;)

När alla gästerna åkt så var det dags att städa huset och göra veckans matlådor. Blev flera timmars jobb för oss båda innan vi var klara. På eftermiddagen var vi rätt sega så sket i Cirkelfysen och bara tog det lugnt hemma istället. :)

Någon var rätt trött igår när Buset åkt hem. Konstigt! ;)
 
Jag har nu kommit på vad som är det värsta med att bo i hus. Alla oanonnserade besök.. Alltså det kommer folk hem till oss hela tiden och ska titta på huset. Visst är det ok men hur svårt är det att ringa innan och kolla om det passar?? Tycker det är jättejobbigt att alltid vara beredd på att någon ska komma hela tiden fast man bakar, städar eller lagar mat ( eller bara vill vara i fred..).

Imorse blev det vanliga morgonrundan i beckmörkret i vanlig ordning och i eftermiddag så tänkte jag springa en liten runda. Hoppas ni får en fin måndag! :)

Kram C

2 kommentarer:

  1. He, he fast efter den bassningen lär ju oannonserade besök inte vara ett problem längre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite det jag hoppades på, haha. ;) Samtidigt så skyltar jag ju inte med att jag har en blogg så det flesta som kommer på oannonserade besök vet inte ens om den. Tyvärr i det här läget kanske. ;)

      Radera