- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 16 april 2013

När kroppen säger ifrån..

Gomorron!

Igår var jag sinnesjukt trött efter helgens brist på sömn. Var som en zombie mest hela dagen och benen värkte som aldrig förr. Det kändes inte alls som de återhämtat sig det minsta efter lördagens långlöp.. Troligtvis hade de inte det heller eftersom jag inte fått den sömn jag behövde..

Ändå hade jag ställt in mig på att springa igår eftermiddag. Hade till och med bestämt att göra det tillsammans med Peter. Väl hemma fick jag dock inse att det inte gick. Kroppen skrek efter vila och mer sömn och det var dags att vara lite smart och ge den vad den ville. Sagt och gjort, vila blev det.

Istället för att springa så satte jag och Peter upp lite tavlor därhemma och sedan la jag mig riktigt tidigt. Somnade som en stock redan vid halv åtta och sedan sov jag hela natten (om man räknar bort 3 toabesök ;)). Imorse kände jag mig ganska utvilad och benen pinnade på riktigt bra under morgonrundan med lillen. :)

Jag älskar Gustav Klimts tavlor! Denna ("Water serpents") fick jag av mamma i inflyttningsprsent och det var en av tavlorna som vi satte upp igår. :)
 
"The kiss" är min absoluta favorit och det var den första (och enda) tavlan som som satt uppe i huset tills igår. :)

Eftersom jag inte sprang igår så missar jag ett av de få löppass jag får till nu för tiden när jag utesluter morgonlöpning.. Det är inget att göra åt och egentligen har det ingen betydelse eftersom jag inte har någon tävling planerad eller tränar för något annat än att jag älskar det som det ser ut nu. I eftermiddag så ska vi till gymet och köra axlar, bröst och triceps. Efetrsom styrkan börjat gå bättre nu igen så ser jag fram emot det minst lika mycket som ett löppass. Kul! :)

Ha en fin tisdag allihopa!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar