- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 3 april 2013

Mer mat & älgsafari

Gomorron allhopa!

Igår blev det en vända till gymet som bestämt. Blev ett riktigt bra pass axlar, bröst och triceps. Jag har lättare för att ta ut mig nu än tidigare vilket jag är mycket tacksam för. Igår fick jag lite extra pepp i slutet av passet som gjorde att jag tog i lite mer än jag trodde jag kunde. ;)

Jag fick det där brevet från läkaren förra veckan, det hade kommit till lägenheten en vecka efter de skickat det.. Det var väl att ta i att säga att mina värden var normala som hon sjuksköterskan sa på telefonen. Det stod att mina sköldkörtelvärden var låga precis som tidigare och även leptinet i kroppen var lågt. Nya prover ska tas i mitten av april och sen får vi väl se vad de visar. Jag hoppas jag är någelunda frisk då så jag slipper medicinering..

Gymägaren Mattias tycker jag äter lite för lite i veckorna så jag ska öka på mängden lite den närmasta tiden. Eftersom jag inte väger min mat så är det lite svårt att veta vad som är optimalt. Jag ligger ju på rejält överskott på helgerna i vilket fall, det vet jag. :) Hur som haver så har jag lagt i mer glutenfria makaroner i mina matlådor för resten av veckan. Vi får se vad kroppen säger om det hela. :)

Under mina och lillens morgonrundor så träffar vi älgar varje morgon. Det finns helt sjukt mycket älg där vi bor.. Inte är de rädda heller utan ofta får man gå runt dem när man kommer. Precis innan vi flyttade ut så såg jag en dokumentär om att älgar kan attackera människor med hundar. Vargen är älgens enda naturliga fiende och de ser ingen skillnad på en älg eller en hund.. När människan går med hunden så ser den även den som en flockmedlem och kan attakera båda. Nu tror jag inte det är så farligt om man inte kommer mellan en ko och hennes kalv men man vet ju aldrig och jag blir lite nervös varje gång de är så nära oss. Leon frustar ju som en hingst också varenda gång eftersom han känner att jag blir rädd. Tur att han kan uppföra sig när jag säger till honom dock. En hund som jagar vilt ska man aldrig ha lös i skogen.. Imorse när vi gick i mörkret så kände jag att någon tittade på mig. Vände mig om åt sidan och stod öga mot öga med en fjolårskalv. Alltså han stod så himla nära och bara stirrade på mig. Sjukt stora djur de där, och tydligen inte ett dugg rädda för mig. Hade jag varit jägare så hade jag skjutit så mycket älg de här 1,5 v som vi bott i huset så jag haft älgkött för resten av året. ;) Funderar på att starta älgsafari till sommaren och tjäna lite exta, hehe. ;)

Rätt söta är de också, iaf de små (läs:mindre). Lite rädd att ta kort på dem bara, de kanske tar det som ett hot. ;)


I eftermiddag tänkte jag ta en löprunda igen för Peter ska på möte så det blir ingen styrka utan den får vi köra imorgon istället. Har inte bestämt mig för mer än att jag ska springa. Vad det blir för typ av pass beror på dagsform och lust när det blir dags. :)

Ha en fin onsdag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar