- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 22 april 2013

Ledigt, sol & löpning

Gomorron allihopa!

Jag har haft en så himla bra helg! Hoppas er varit lika bra och ni njutit av det underbara vädret!? :)

I fredags när jag kom hem så var vårt gigantiska (ca 50 kvm) tralldäck redan klart och så himla fint det blev! :)

 
I lördags gick jag upp tidigt och knallade 7 km med Lilleman innan frukosten. Jag hann smälta maten en stund innan det var dags att sätta sig i bilen och åka mot stan. Jag hade bestämt att springa långpass i eklandskapet med några NocOutare vid 10 (ca 20 km) och eftersom jag är morgonpigg och tio nästan lunch för mig (;)) så tänkte jag ta en liten tur på egen hand innan. :)

Jag parkerade utanför huset vi bodde i innan och gav mig sedan iväg. Körde ungefär samma runda som jag och Leon brukade knalla på mornarna när vi bodde i stan. Lite nostalgi och härligt med lite miljöombyte. :) Solen sken och det var ganska varmt. När jag sprungit min runda så sprang jag tillbaka till bilen och gick på toaletten (vi hade en vid tvättstugan där vi bodde förut) innan jag gav mig vidare till mötesplatsen. Väl där hade min lilla förfest blivit 12 km och tempot helt ok. Benen hade pinnat på rätt bra trots att jag tog det jättelugnt. :) När alla samlats så gav vi oss iväg mot eklandskapet. Blev en skön runda med trevligt sällskap i strålande sol och lugnt och skönt tempo hela vägen. När jag åter var vid bilen igen visade klockan 31,2 km och snittempot för hela passet blev 5:43 min/km.

Passet i sin helhet (klicka för större).


Peter var iväg på fisketävling så när jag kom hem så blev det en skogsprommis med lillen innan en lång och skön dusch väntade. Hann precis äta lunch innan Bosse dök upp för att hälsa på, titta på huset, och snacka lite skit. Mycket trevligt. :) De enda kort jag hittade i mobilen på Bosse är bakifrån när han kör marklyft. ;)





Ser ni stången? Han är allt bra stark den där mannen. :)
 
I söndags så vaknade jag och var så oerhört sugen på en morgonjogg. Bestämde mig för att prova och se vad kroppen skulle säga. Jag och lillen gav oss ut i ett lugnt tempo för att inte stressa kroppen. Sprang 6 km med Leon innan jag lämnade av honom hemma (han har inte markerat på sistone men ville inte riskera något) och gav mig sedan ut på ytterligare en sväng ensam. Totalt blev morgonjoggen 12 km och det var helt underbart hela vägen. Fick se soluppgången och luften var frisk och kylig. Helt klart bästa sättet att börja söndagen på. :)

Efter en dusch så städade jag i huset och började med tvätten medan jag väntade på att Peter skulle vakna så vi kunde äta frulle ihop. Efter detta blev det ännu mer städ och en massa matlagning för att göra alla veckans matlådor. Efter lunch åkte vi sedan in till stan för att få hjälp av Bosse (hans pappa har en bilverkstad) att sätta på nytt gummi på två av mina sommardäck. Tack! :) Dagen avslutades med en sväng förbi IKEA och en bra film. :)

Leon älskade tralldäcket och låg ute och solade så mycket han bara fick i helgen. :)
 
I eftermiddag så har jag tänkt att ta en kort löprunda och sedan köra den där jäkla prehaben för benen. Hoppas jag kommer till skott denna gång.. ;)

Kram C

2 kommentarer: