- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 21 februari 2013

+ 15, pissregn & storm tack!

Gomorron allihopa!

Igår åkte jag hem skapligt från jobbet för att hinna köra prehab innan Peter kom och hämtade mig så vi kunde åka till IKEA. Det var lite grejer som saknades till köket som behövde inhandlas. :) Prehaben gick riktigt bra och jag var stark. Övningarna jag körde var:

Prehab ben

Enbensknäböj 4 set
Utfall 4 set
Utsida ben med gummiband 4 set
Insida ben med gummiband 4 set
Enbensbrygga 4 set

Avslutade med ordentligt stretch för att töja ut alla muskler så mycket som möjligt. Mjuk och fin vill hon va tanten. :)

 
Besöket på IKEA slutade (som alltid??) men en massa grejer inhandlade (en del av dem fel) och en rejäl dos huvudvärk. ;) Det blev några handtag till skåpsluckor som byttes samt spotar till vitrinskåpen, belysning över diskbänk mm. Jag blev sedan avlämnad hemma så jag kunde rasta Leon medan Peter åkte och handlade kebab åt oss. :) Efter lite mat i magen så däckade jag åter igen vid halv åtta i sängen. Sjukt så trött jag varit denna vecka.. Måste verkligen se till att sova ut ordentligt i helgen så jag inte är lika sliten nästa..

Imorse var det dags för morgonjogg med Leon igen. Eftersom det fortfarande är minus och svinkallt ute så var underlaget precis som igår.. Jag märkte direkt att jag sträckt till hålfoten under gårdagens morgonjogg så den var rätt stel hela morgonens runda. Inte så konstigt att sådant händer när man får springa och balansera på iskratrar hela rundan.. :( Jag är så jäkla trött på de här nu. Kan det inte bara bli 15 +, pissregn och storm så skiten försvinner? Jag begär inte mycket, bara att den knögliga isen försvinner.. Det kan t o m räcka med att knöglet försvinner, bara jag kan få springa på lite jämn yta igen. :( Dagens runda blev lite extra lång (ju jävligare det är desto mer måste jag tydligen plåga mig själv envis som jag är) och slutade på 14,5 km.

Underbart, vad jag längtar efter barmarken! :)

I eftermiddag är det dags för veckans sista gympass, rygg, biceps och mage. Ska köra tillsammans med Peter. Hoppas jag piggnat till lite tills ikväll, just nu känner jag mig mest som en zombie.. :(

Hoppas ni får en fin torsdag!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar