- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 28 februari 2013

Nytt månadsrekord! :)

Gomorron allihopa!

Igår blev det ändrade planer igår då Peter skulle ha besök av en ventilationskille idag efter jobbet som skulle godkänna vår ventialtion i huset. Detta betydde att vi gick till gymet och körde rygg, biceps och mage igår istället för idag. Prehaben kör jag alltid ensam så då fick jag flytta på den. Passet gick bra och övningarna jag körde var:

Rygg
Iso Lateral High Row (lats) 6 set
Rodd i TRX 4 set
Ryggresningar i maskin 4 set
Smala latsdrag med krysset 4 set

Biceps
Bicepscurl i TRX 4 set
Bicepscurl med stång i cc 4 dropset

Mage
Mördarbänken 4 superset (raka och sneda)


Iso Lateral High Row (bilder lånade från www.bodybuilding.com)
 
Somnade som en stock igår kväll redan vid halv åtta. Det var väl vad kroppen behövde efter natten innan med minimalt med sömn. Vaknade imorse pigg och glad och gav mig ut på morgonjoggen med Lilleman. Vaden kändes mycket bättre idag, ömmade endast lite i början. Benne var trötta till en början med piggade på sig så såmningom. Sprang i området där jag träffade på skåpbilen i tisdags. Slapp hen denna morgon. :) På slutet blev vaden trött och började göra lite ont igen, som tur va så var jag nästan hemma då. Totalt blev rundan 13,5 km.

Jag slutade på 332,9 löpta km denna månad. Detta är nytt månadsrekord med flera mil. :) Högst på topplistan också, kul. :) Nu kanske gänget under hinner spinga några till km innan dagen är slut men tvåan lär väl troligtvis inte köra ett så långt monsterpass så han går om mig i sista sekund. ;)


I eftermiddag så ska jag köra prehabpasset tänkte jag. Hoppas ni får en fin torsdag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar