- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 6 februari 2013

En liten tur för att rasta själen

Gomorron allihopa!

Jag blev bättre sen under dagen igår och framåt eftermiddagen så hade jag endast lite ont i magen men inga kramper. Kunde äta all mat som vanligt sen under dagen så energin kom tillbaka igen. När jag kom hem så bestämde jag mig för att spinga en liten runda bara för att få komma ut lite (jag hade ju suttit inne hela dagen). Tog mina långpassskor, både för att garantera ett lugnt pass (kan verkligen inte springa på i de skorna längre) och för att de är grymma på is av någon anledning. Jag funderade förra veckan på varför jag inte störde mig på halkan förra vinterna när jag sprang ute och inte hade dubb alls (förutom den där gången när jag dubbade själv vilket resulterade i en infammation i vaderna). På den tiden sprang jag bara i dessa skor (inte samma sko men samma sort). I lördags tog jag för första gången dessa skor igen på långpasset (sedan innan stukningen, eller de var de skorna jag stukade mig i..) och hade inga problem alls på de isiga partierna. Egentligen gillar jag de inte så mycket längre då de är tunga och har för högt drop (10 mm så ändå lägre än föregående modell som hade 12 men ändå 8 mm mer än jag föredrar) men de är stabila och bra för min fot så till långpass är de helt ok. :)

Här är de, Asics Cumulus 14

Precis som i torsdags så hade det börjat frysa på ute igen men jag klarde mig fint i skorna och höll mig till så isfria vägar jag kunde. Benen kändes tunga (inte så konstigt kanske??) och magen gjorde lite ont så det fick bli ett kort pass på 6,15 km (snittempo 5:42 min/km) som ändå gjorde gott i själen.

Även idag har jag lite ont i magen till och från men det är mycket bättre! Började dagen med den vanliga morgonrundan med lilleman och ingen var gladare än han att matte var på benen igen. :)

I eftermiddag så ska jag gå till gymet och köra axlar, bröst och triceps med Peter. Hoppas på bra energi nu när jag kan äta som vanligt igen. :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar