- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 14 februari 2013

Prehab & moddig morgonlöpning

Gomorron allihopa!

Peter var tvungen att beställa lite grejer till huset igår eftermiddag och skulle komma hem lite senare än vanligt så vi bestämde oss för att flytta ryggpasset tills idag istället. Eftersom jag lovat mig själv att försöka få till prehabpasset för benen en gång i veckan så passde jag på igår eftermiddag. Passet gick bra, övningarna jag körde var:

Prehab ben
Enbensknäböj 4 set
Utfall 4 set
Insida ben med gummiband 4 set
Utsida ben med gummiband 4 set
Enbens höftlyft, baksida lår och rumpa (vet inte vad övningen heter) 4 set


Avslutade passet med ordentlig stretch och rörlighetsövningar. Efter en dusch och lite hushållsarbete så kom Peter och vi åkte tillsammans till Löplabbet för att visa upp mina spuckna IceBug. De hade inga i min storlek hemma men skulle beställa. Jag fick med mig de gamla hem att använda tills de nya kom till butiken. :) Kvällen avslutades sedan med kebab och mys framför TV:n.

Imorse så var det åter dags för en morgonjogg med Leon. Bestämde mig för att ta mitt oanvända par Puma Complete Nightfox (jag beställde ju två par i höstas och det andra använder jag inne). Det är ju terrängskor så jag hoppades få bättre fäste med dem i snön utan att behöva använda dubb-skorna.


De funkade ok men tyvärr var det rejält moddigt ute och då finns det inga par skor som är direkt bra. Man får liksom inget grepp oavsett.. Leon var lite trött denna morgon så jag började med 9 km tillsammans med honom för att sedan springa ytterligare 5 ensam. De sista fem gick med lite högre ansträngning än vad som är menat för dessa morgonpass men jag var så trött på modden.. Sen är det lättare att hålla nere hastigheten med sällis av Leon. Totalt blev morgonens runda 14 km.

88,3 km löpning avklarade på 6 dagar i sträck.  Känner mig inte det minsta sliten (förutom att min högra vad var lite stel imorse). Det här med lugna pass verkar va min grej. Trevligt att få sällis av Leon varje gång också. Livskvalité! :) Imorgon ska benen få vila helt från löpningen hade jag tänkt. :)

I eftermiddag väntar alltså ett pass rygg, biceps och mage tillsammans med Peter. Hoppas jag laddar fint under dagen och är stark. Hoppas inte på för mycket eftersom magen inte varit i trim de senaste dagarna. Igår var den dock ok under dagen och natten så nu hoppas jag att det är över för min del. Bävar lite inför helgen dock.. På söndag fyller Peters bror år och vi är bjuda på smörgåstårta. Finns det något fetare? Min mage kommer inte bli glad (och jag tycker inte ens om smörgåstårta, såå ovärt då). :(

Hoppas ni får en fin tisdag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar