- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 19 februari 2013

Smarrigt värre! :)

Gomorron allihopa!

Igår blev det vila som planerat på eftermiddagen. De ringde från löplabbet om att mina nya IceBug hade kommit hem så jag tog de gamla och åkte dit och bytte ut dem. Hoppas nu inte det blir lika med de nya..

Gjorde världens godaste kvällsmål igår! Det var så gott och lätt, ni bara måste prova. Det är om ni gillar lakrits och kokos vill säga. :)

C´s drömröra

1 burk valfri kvarg (jag använder laktosfri)
Lakritspulver (jag använder Kung Markatta)
Kokosflingor (jag använder Renée Voltaire)
Valnötter

Töm ut kvargen i en lagom stor skål, tillsätt lite vatten för att få en krämig och inte för tjock konsistens. Häll i valfri mängd lakritspulver (Tips! Ta lite åt gången och rör om, smaka och tillsätt mer om du tycker det behövs). När röran fått så mycket smak du önskar tillsätter du valnötterna och toppar hela härligheten med kokosflingor. Klart! :)

Smarrigt värre! :)
 
Hade problem med magen nu inatt igen.. Fick springa på toan två gånger under natten och åtskilliga gånger nu på morgonen. Tog Imodium nu innan jag åkte till jobbet och hoppas det får magen att lugna ner sig. Den kan inte vara helt frisk, detta kan inte vara normalt. :( Jag borde verkligen gå och kolla upp det hela.. Som den google-läkare jag är så drar jag mig dock för detta. Det tar tid och ofta så ger det inget de gånger jag varit där. Men nu måste jag väl snart ta tag i det hela. :(

Imorse så var vädret mindre kul igen. Det blåste rejält samtidigt som det snöade lite. Plusgraderna hade blivit minus och jag förstod att det skulle vara rejält kyligt ute med blåsten.. På med mängder av kläder och sedan ut på en morgonjogg med Lilleman. Benen var pigga och tempot blev nog lite högre än det skulle men jag frös som en bäng hela vägen trots att jag sprang.. Totalt blev morgonens runda 13 km.

I eftermiddag så är tanken att gå till gymet igen och köra axlar, bröst och triceps. Hoppas nu bara magen håller sig lugn hela dagen för annars är det nog ingen idé att gå dit alls. Energin brukar inte vara den bästa efter de där dagarna.. :(

Hoppas ni får en fin tisdag!

Kram C

5 kommentarer:

  1. Det där receptet verkar ju hur gott som helst! Men vad är lakritspulver? Finns det att köpa i en vanlig livsmedelsbutik (bland bakgrejerna o dyl)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lakritspulver är 100% ren lakrits i pulverform och är perfekt att smaksätta t ex kvarg med. :) Kung Markattas tycker jag är godast (smakar saltlakrits)och den hittar du på ICA Maxi bland bakgrejerna (säkert fler affärer också). Mer info om produkten hittar du här: http://www.kungmarkatta.se/product.asp?pid=351 :)

      Radera
    2. Tack! Måste provas snarast :)

      Radera
  2. Ska prova ditt recept! Ser gott ut!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gört! Det är verkligen jättegott! Känner att det är risk för att jag föräter mig på detta nu framöver. ;)

      Kram

      Radera