- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 15 februari 2013

Styrka och vadmisshandel

Gomorron allihopa!

Igår blev det ett rejält tufft pass rygg, biceps och mage för min del. Jag var inte mitt starkaste jag men fick bra kontakt och kunde ändå köra tungt i alla övningar. :) Övningarna jag körde igår var:

Rygg
Breda latsdrag 3 set
Pull ups 4 set
Rodd i TRX 4 set
Plankrodd 4 set
Kettlebellswing 4 set
Ryggresningar 4 set

Biceps
Bicepscurl i TRX 4 set
Stångcurl 4 set

Mage
Mördarbänken 4 set (superset raka och sneda)

Efter styrkan så blev det kvällis och sedan satte jag igång med min vadmassage (misshandel). Hittade rejäla knutor på samma ställe på båda vaderna så fick jobba som en idiot för att får bort spänningarna. Tog i för kung och fosterland samtidigt som tårarna bara sputade av smärta. Det finns verkligen inget ondare än rejäl vadmassage! :( Ganska förundrad av att jag kan ta i så på mig själv samtidigt som det gör så sjukt ont men jag vet ju att det blir bättre efter. Det blev 15 min intensiv massage per vad innan jag var klar. Avslutade med att stretcha vaderna ordentligt och det gjorde också sjukt ont. Jäklar vad jag hade misshandlat dem. Kunde knappt gå efteråt. När jag skulle sova så kunde jag endast ligga på sidan för om något bara nuddade bak på vaderna så grät jag. Var rejält orolig för att jag inte skulle kunna stå på benen idag.. Efter misshandeln så avslutade jag kvällen med alla hjärtans dagsmys med mina killar. :)

Vaderna var piggare när jag vaknade imorse, fortfarande ömma men jag kunde stå på benen. Bytte om och gav mig ut på veckans första långprommis med Leon. Det var tänkt som lite vila för benen men eftersom det var sjukt moddigt ute så blev det rejält tungt att gå.. :( Lyckades ändå ta mig runt hela rundan på 11,5 km men jag var ganska trött efteråt med tanke på tempot. Det var rätt trist att gå också, mycket roligare att springa. ;)



Har inga roliga bilder att bjuda på så de fick bli ett par på mig så här på morgonkvisten. :)
 

I eftermiddag blir dte träningsvila och veckohandling. Hoppas ni får en fin fredag! :)

Kram C
 

6 kommentarer:

  1. Härligt pass!
    Det blev rygg och mage för mig igår också.

    Vad är "mördarbänk". Bara uttryck? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanon! :)

      Det är vad jag kallar den här: http://h2sports.se/wp-content/uploads/2012/12/170-MAGBÄNK-ROMAN-CHAIR.png magbänken. ;)

      Radera
  2. Alltså vadmassage, det finns väl inget som gör så ont som det. Tror tom det är värre än att föda barn....
    Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu vet jag ju inte hur det är att föda barn men skulle inte förvåna mig om de är värre. Skönt att höra från någon som vet för då kanske jag klarar av att föda barn om det blir aktuellt. Förlossningsskräck deluxe här! :S

      Radera
  3. Aj! Jag hade förra våren problem med vaderna. Sjukt på insidan, precis mellan muskeln och benet. Fick rådet att massage och kallt hjälper. Kallt orkade jag inte hålla på med, men nog satt jag på kvällarna och tryckte och klämde. Och det tog så helvetes sjukt, med det hjälpte. :)

    Nu känner jag att jag borde få låren ordentligt masserade. Köpte en sån där rulle som man skall ligga och rulla benen av och an på. Det tar otroligt sjukt, förhoppningsvis så hjälper det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis där jag hade problem nu med! Det var helt sinnesjukt! :( Jag bukar även ibland få ont på utsidan, som en sträng som blir spänd. Där är det dock inte lika plågsamt att massera ut det.

      Jag borde också få en ordentlig benmassage. Gick hos en massör förrut och tog dem regelbundet men jag kom av mig. Det tog ju en träningsdag för mig, hehe. ;) En sån där rulle har jag också funderat på, kanske borde köpa!? :)

      Radera