- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 1 februari 2013

Blixthalka och dubbfritt

Gomorron allihopa!

Igår åkte jag hem skapligt och bytte om och gav mig ut på en löprunda. Jag hann inte springa långt innan temperaturen sjönk och allt vatten på gångvägarna (smältvatten och regn som kommit under dagen) fryste på och det blev halare än halast ute. Jag hade ju valt att ta dubbfritt eftersom gatorna var nästan helt isfria innan jag gav mig ut. Känns så onödigt att nöta dubb när de inte behövs.. Trodde jag, det hade nog varit halt med dubben också igår. När det fryser på så där snabbt så blir det värsta typens halka och jag kände mig som Bambi mest hela rundan. Fick vända på vissa vägar för att jag höll på att slå ihjäl mig. Försökte hålla mig till sandade vägar för de var de enda som kändes någelunda säkra. Där de tidigare saltat hade det frysit på och var glansis. :( Bitvis kunde jag kanppt ta mig framåt och undrade om jag ens skulle ta mig hem. Så illa som det var igår har jag nog aldrig varit med om tidigare, det var verkligen inte kul. :( Totalt blev rundan 10,4 km och snittempo 5:34 min/km.

Imorse var jag smart och tog på mig dubben när jag gav mig ut med Lilleman. Tror dock jag hade kunnat fixa det utan eftersom det nu blivit frost på isen och då inte alls var lika halt som kvällen innan. Blev den vanliga rundan på 11,5 km. Något som är positivt med de lägre temperatuirerna är att det inte längre är blött och jag slipper gno Leon som en idiot efter prommisarna. Det gäller att se positivt på det hela. :)

I eftermiddag blir det veckohandling och träningsfritt som vanligt. Skönt att helgen snart är här! Hoppas ni får en fin fredag! :)


Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar