- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 20 februari 2013

Morgonjogg med tungan rätt i mun

Gomorron allihopa!

Igår efter jobbet så blev det att gå en sväng till gymet tillsammans med Peter. Drack protein och åt banan för att täcka upp lite för eventuell energiförlust under dagen. Passet gick helt ok även om jag fick slita extra mycket för att inte sänka vikterna.. Övningarna jag körde var:

Axlar
Hantellyft åt sidan 4 set
Raka hantellyft 4 set
Axelpress 4 set
Baksida axlar, flyes i maskin 4 set

Bröst
Bröstpress i TRX 4 set
Armhävningar 4 set

Triceps
Enarms push down med hantel 4 set
Tricepspress i TRX 4 set

Råkade sträcka till ena bröstmuskeln när jag gjorde armhävningar.. Det gjorde inte jätteont och jag känner inget idag så jag hoppas det inte var så farligt.

Igår däckade jag i sängen redan halv åtta.. Precis lika som i måndags kväll. Har varit så sinnesjukt trött på kvällarna de senaste dagarna, tror det beror på magen och att den inte är riktigt som den ska. Tog Imodium igen igår kväll och fick sova hela natten (förutom ett kissbesök men det har jag varje natt :)). Roligt sällkap jag är för Peter och Leon då.. Så fort vi lägger oss för att ha lite mys så somnar jag.. Kan inte rå för det dock och är jag så trött så behöver jag sova. Går ju upp så jäkla tidigt på mornarna så det är knappast risk att jag får för mycket sömn ändå. ;)

Leon myser med matte fast hon sover. :)
 
Imorse så var vädret lika trist som igår. Det blåste storm ute och var -4 (dvs svinkallt när det blåser alltså). Jag klädde mig rejält och gav mig sedan ut på en morgonjogg med Lilleman. Underlaget var inte speciellt kul.. De hade inte plogat vägarna när det fortfarande var plus ute så det var spår och rejält knögligt av frusen modd överallt. Som om inte det räckte så var det ren isgata hela vägen och inte sandat alls.. Tur att jag har mina IceBug (de nya är jättebra :)) annars så hade jag inte kunnat springa alls.. Gällde att hålla tungan rätt i mun för att inte trampa snett. Blev som att springa på balansbräda hela rundan. ;) Valde att ta en lite annorlunda väg idag för att se om underlaget var bättre men det var det inte.. Totalt blev rundan 13,2 km.

 
I eftermiddag tror jag att det blir ett prehabpass för benen. Välbehövligt som alltid! :) Hoppas ni får en fin onsdag!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar