- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 31 januari 2013

Sviter av influensan?

Hej hallå! :)

Jag fick sällis till gymet sen igår. Blev ett ganska bra pass rygg, biceps och mage. Övningarna jag körde var:

Rygg
Breda latsdrag 6 set
Stångrodd 4 set
Ryggresningar 4 set

Biceps
Stångcurl 4 set
Hammercurl 4 set

Mage
Mördarbänken 4 set (Superset av raka och sneda situps, max reps)



Körde tungt med lite längre vila mellan seten (det gäller att variera sig). Som ni sett så har jag inte kört en enda fuktionell övning denna vecka. Anledningen är just variation och att det är bra för kroppen att ta lite brejk då och då så den inte vänjer sig. På söndag har jag tänkt att gå på Cirkelfysen igen så då börjar jag om en ny period med funktionellt kombinerat med tungt. :)

Imorse blev det vanliga rundan med lillen och i eftermiddag tänkte jag springa en liten runda. Löpningen är dock något som varit tungt för mig sedan influensan. Inte bara det att flåset blivit drabbat utan det känns som att kroppen inte alls är lika bra som innan.. Som jag sa i måndags så kändes det som att inte mina ben fick syre under lördagspasset. Den känslan finns fortfarande och uppkommer mer eller mindre på alla löppass.. Som att min kropp inte syresätter benmusklerna som den ska. Nu är det liksom inte flåset som är värst utan att benen "inte får luft" och då inte orkar alls lika mycket som de brukar. Känner även av detta ibland när jag går fort med Leon. Ingen vidare skön känsla alls och det hindrar mig från att komma tillbaka i löpningen känner jag. Det hela blir värre av mycket värme och eftersom jag haft problem med ljumsken så behöver jag ha på ordentligt med kläder på benen (och överdriver därav alltid mängden kläder).. Det är som en ond spiral! :( Hoppas det försvinner snart!




Hoppas ni får en fin dag!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar