- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 25 januari 2013

Snablans hosta!

Gomorron!

Blev ett pass på gymet igår som jag hade planerat. Rygg, biceps och mage stod på schemat denna dag. Under eftermiddagen så började min hosta öka på ganska rejält och jag har sedan dess hostat mycket mer än tidigare.. Ingen ond hosta utan bara slem som retar i halsen men det är illa nog! Jag har dock hört att hostan brukar bli värre precis innan den försvinner så det är vad jag hoppas på nu..

Passet igår var ganska intensivt vilket resulterade i en hel del hosta. Folket på gymet undrade väl om jag var dödssjuk eller något när jag mådde bättre än någonsin, haha. ;) Övningarna jag körde igår var:

Rygg
Breda latsdrag 6 set
Ryggresningar 4 set
Stångrodd 4 set
Rodd i TRX 4 set

Biceps
Stångcurl (med samma stång som stångrodden fast lägre vikt på) 4 set
Bicepscurl i TRX 4 set

Mage
Mördarbänken (raka och sneda i samma set, många reps) 4 set



Efter styrkan så var jag ganska mör i kroppen men bestämde mig ändå för att jogga lite på bandet. Det var verkligen tråkigare än någonsin denna dag! Usch vad jag hatar det där jäkla löpbandet, haha. Hostade som en idiot hela tiden och efter 22 minuter och strax över 4 km (snittempo 5:27 min/km) så lade jag ner. Hoppas för allt i världen att hostan lagt sig tills imorgon. Längtat så efter att få springa utomhus igen! Funderar på att gå och köpa någon slemlösande hostmedicin efter jobbet idag, hoppas det hjälper! :)

Precis, inte på löpbandet! ;)

Imorse blev det vanliga rundan med Lilleman och nu sitter jag på jobbet. I eftermiddag väntar veckohandling som vanligt och träningsvila. Hoppas att jag och vädret är på topp imorn bitti nu bara! :)

Är de därför jag är så snygg utan smink? ;) Skämt osido, jag tror det ligger något i det. :)


Ha en fin fredag!

Kram C

2 kommentarer:

  1. Hehe du är för jävla rolig!! Inget stoppar Fröken Green för att träna :D Hur är Fuji racer att springa på asfalt? såg att dom var billiga på Startfitness ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är inte direkt dämpade så det är stumt på asfalt. Inget jag föredrar annat än korta sträckor. Det är en terrängsko som passar i skogen och i mjuk snö. :)

      Radera