- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 18 januari 2013

Första löprundan med foten :)

Gomorron allihopa!

Igår efter jobbet så blev det en löprunda för mig. Det kändes kanon från första steget! Inga känningar i foten och vaden var stark och hade bra spänst. :) Benen var pigga men jag tog det väldigt lugnt för bitvis var underlaget knöligt och moddigt. Hade på mig mitt nya vriststöd, kändes som det gav bra stöd och märktes inte under tiden jag sprang. :) Totalt blev rundan 8,2 km och snittempo 5:36 min/km. Underbar känsla och jag log hela vägen (de skulle du sett Klint ;)).

Så här ser vristskyddet ut! :)

Sov dåligt inatt.. Vaknade kl 02.00 och kunde inte somna om.. Tröttare än tröttast när jag gav mig ut i kylan med Lilleman. Rundan gick ändå bra och jag var stark i benen. :) Nu är jag dock mer död än levande, hoppas jag orkar med hela arbetsdagen. :S

Så klockren! Funderar på att göra en egen med Leon på att ha i hallen i huset sen. ;)

I eftermiddag blir det handling och träningsvila. Som det ser ut nu så ska det bli närmre 20 minus imorn. Tror inte jag springer alls då eftersom det kan tära på luftrören.. Om något så blir det ändå bara en kort runda, har bokat in ett löppass med Maria på söndag morgon så jag vill ju inte vara för sliten då. För att lindra träningsabstinensen imorgon har jag bokat ett tufft spinpass med Fredrik kl 10. :)

Hoppas ni får en fin fredag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar