- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 30 januari 2013

Gym och morgonjogg

Gomorron allihopa!

Peter följde med sen till gymet så det fick bli ett pass axlar, bröst och triceps. Kände mig ganska stark och det var skönt att slippa någon benövning. ;) Övningarna jag körde igår var:

Axlar
Hantellyft åt sidan 4 set
Raka hantellyft 4 set
Baksida axlar i maskin 2 set
Baksida axlar med rep i cc 2 set
Stående militärpress 4 set

Bröst
Flyes i cc 4 set
Bröstpress i maskin 4 set

Triceps
Enarms push down med hantel 4 set
Enarms push down i cc 4 set
Push down med rep i cc 2 set

 

Imorse var jag ganska pigg när jag vaknade och gav mig ut på en morgonjogg med Leon. Träningsvärken var helt kalrt bättre idag även om det fortfarande kändes en hel del. ;) Leon var lite seg så jag körde 4,4 km tillsammans med honom (snittempo 5:50 min/km) och gav mig sedan ut på en till runda ensam. Valde att köra dubbfritt med racern på min egna runda vilket gick bra då jag valde bra gångvägar (tråkiga för Leon men helt ok att springa på själv när det är lite trafik). Bitvis var de rejält isigt och halt men det gick bra sålänge jag trippade. Mestadels var ändå rundan på asfalt där jag fick bra grepp. :) När jag sprungit 4 km så började det blåsa storm och pissregna, som om inte detta räckte så fick jag motvind och eftersom det var öppet där jag sprang så blev den rejäl.. Fick slita ganska mycket och ändå kändes det som jag knappt kom framåt. Mindre kul men såna pass gör en starkare tänker jag. Sen så springer jag oavsett hellre än ligger hemma och grisar i sängen. :) Totalt blev rundan 8 km och snittempo 5:30 min/km.



I eftermiddag är det dags för ett gympass igen, denna gång rygg, biceps och mage. Hoppas på sällis från Peter igen. :) Hoppas ni får en fin onsdag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar