- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 2 januari 2013

Träningsstatistik för 2012

Rapporten gäller från 2012-01-01 till och med 2012-12-31

Totalt antal pass: 863 st
Total träningstid: 894:23:50

Powerwalks
Distans: 3203,1 km
Tid: 624:23:00

Pass: 521 st
Löpning
Distans: 2787,3 km
Tid: 251:49:58

Pass: 326 st
Nytt PB i löpta km!

Total tränad sträcka: 5990,4 km.


Fördelning träningstyper 2012


Fördelning löpträning 2012
Ja, det märks ju att jag gillar att springa långpass.. ;)

Jämförelse mellan 2011 och 2012, löpta km.
Om man inte tittar på skadenovember så är alla månader bättre än förra året. :)


2 kommentarer:

  1. Imponerande förbättring i löpta km mot 2011. Jag lyckades också mer än fördubbla mina km 2012 mot 2011. (visserligen ligger jag på en betydligt blygsammare nivå, men i alla fall:) )

    Men 35% Långpass och 27% Distans? :) Av ren nyfikenhet, var drar du gränsen för långpass, och i vilket tempo brukar du köra långpass respektive distanspass?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Bra jobbat du också! Fördubbling är ju sjukt bra! :) Jag satsar inte på att öka km till detta år utan har satt 250 mil som mål även detta. Jag vill inte springa sönder mig och sätter jag för högt mål så ska jag bara dit oavsett vad det kostar, jag är alldeles för envis för mitt eget bästa när det gäller antal km.

      Jag drar gränsen för långpass vid 2 mil nu för tiden. Detta har ju ändrats ju längre jag klarat av att springa. När jag började springa satte jag gränsen vid 15 tror jag!? Nu springer jag ju ibland(eller innan skadan men hoppas komma dit igen) kvalité på 15-16 km så då måste ju logiskt långpassen vara längre. Tycker 2 mil känns bra. :) Anledningen till att det är så mycket detta år var nog för att jag i höstas sprang över 3 mil typ varenda helg innan jag skadade mig.. Inte så bra kan man tycka så här i efterhand. :(

      Ang tempo så skiljer det sig mycket beroende på dagsformen. Sätter ingen gräns så utan springer både distans och långpass i ett behagligt tempo. Ibland har distanspassen gått fortare(strax över 5 min/km) andra gånger upp mot 6 min/km. Det går oftast långsammast när jag springer med Leon (kissråttan som ska va på varende träd) eftersom det blir en del stopp för att vänta in honom (så han inte får springa ihjäl sig). Sen är det även rätt kämpigt att springa så tidigt på morgonen utan energi i kroppen. ;) Vad som skiljer distans från långpass för mig är mest längden på passen (alltså över 2 mil långass, under distans). :)

      Radera