- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 2 januari 2013

Back to basics

Gomorron!

Nu är jag tillbaka på jobbet igen. Känns ganska skönt faktiskt, tillbaka till rutinerna. :)

Nyårsafton blev riktigt mysig och lugn för mig och killarna. God trerättersmiddag och mys, kunde inte blivit bättre. Läste något kul som en kompis skrivit på FB om nyårsafton. Att det man gör på kvällen kommer man göra restenade del av året också. Min första tanke var då att väldigt många kommer va fulla hela året. ;) Men jag ska tydligen vara nykter. Om man nu inte räknar den lilla sipp champange jag drack på tolvslaget vill säga. ;)

Förra veckans träning. Ingen rehab som ni ser, nu är det dags igen..

Igår blev en riktig träningsdag för mig, sista lediga dagen skulle uttnyttjas till fullo. Första dagen på det nya året också, sätter standarden för resterande del. ;) Började med att ta ofrivillig sovmorgon (jag hade stängt av klockan, haha) och kom inte ut försen sju. Blev sedan vanliga rundan på 11,5 km i ett raskt tempo. Trodde jag skulle träffa på några andra hurtbullar nu när vi gick så sent men inte, haha. Var helt dött i stan, undrar varför. ;)

Efter frukost och lite mys med Lileman så gav jag mig ut på en löprunda. Nästan all is hade smält bort och det var 6 grader ute så jag valde att köra dubbfritt med terrängskorna. Solen sken och benen var pigga. Inga känningar i knät men vänster vad var rejält stum efter ett onödigt pass på löpbandet på nyårsafton.. Gick ändå helt ok att springa. Passet blev ett progressivt distans där varje km skulle gå fortare än den tidigare och sedan sluta med den 10:e km i 4:30-tempo. Det gick riktigt bra även om 7:e km gick lite långsmmare eftersom jag då fick springa en bit på is och endast kunde trippa. Totalt med nerjoggen så blev passet 12 km och snittempo 5:11 min/km.

Efter lunch så kollade jag, Peter och Leon på en film innan det var dags att traska till gymet. Väl där blev det ett tungt pass axlar, bröst och triceps. Övningarna jag körde var:

Axlar
Hantellyft åt sidan 4 set
Raka lyft med viktskiva 4 set
Baksida axlar i TRX
Axelpress 4 set

Bröst
Bröstpress i TRX
Flyes i cc 4 set
Armhävningar 4 set

Triceps
Push down med hantel 4 set
Tricepspress i TRX 4 set

På kvällen var jag rätt stel i kroppen. Vaden var som en fiolsträng trots intensiv massage. :(

Imorse så hade jag konstigt nog inga problem med att gå upp. Blev vanliga rundan med Lilleman. Knät gjorde lite ont som vanligt (ska det aldrig gå över???) när jag går. Värst är det att gå upp och ner i trappor.. Kul när man bor på högsta våningen utan hiss.. :( Även vaden var stel så jag var lite handikappad på båda benen.. Det mesta släppte dock när jag blev varm, bara lite känningar i knät hela vägen.

Bjuder på två söta bilder från julafton som jag glömt att dela med mig av. Sötaste tomtarna, Leon och Buster! :)





I eftermiddag väntar ett pass rygg, biceps och mage på gymet. Ha en fin dag allihopa!! :)

Kram C

1 kommentar: