- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 7 januari 2014

Att göra någon glad!

Det krävs så lite att ge någon cred och det ger i sin tur så oerhört mycket för personen i fråga! Jag var inte alls sugen på att skriva något alls idag (hade en riktig "söndag" igår och har (hade?) en riktig måndag idag) men så kikade jag in på bloggen och såg en fin kommentar (tack Maria) som gjorde mig riktigt glad så nu sitter jag här ändå, på mycket bättre humör än jag var innan. :)

Helgen har varit riktigt bra med mycket löpning, träning och mys! :) I lördags sprang jag ihop 33 km varav 8 tillsammans med Leon och 25 på egen hand i strålande sol! Helt underbart! :)


I söndags blev det 13 km morgonjogg och ett riktigt tungt benpass innan lunch. Övningarna vi körde var:

Ben& rumpa
Djupa knäböj 5 set
V-squat (böj i maskin) 4 set
Omvänd hacklift 4 set
Liggande legcurl 4 set
Sneda utfall i Smith 4 set
Gående utfall med hantlar till failure 4 set


Igår började jag och Leon våran lediga måndag med 11,5 km morgonprommis efter en sovmorgon till tjugo i sex (!!). Träningsvärken var redan på besök och det var lite stelt i början innan benen (och rumpan) blev varma. :)

Dagen spenderades med mycket dötid framför TV:n vilket troligen resulterade i söndagskänslan. Vanligtvis har jag aldrig någon tid över på helgerna att tycka att det blir tråkigt den lilla tid jag sitter och tittar på TV men med en extra dag och inget sparande av hushållsarbete så blev det så igår..

På eftermiddagen tog vi oss ändå till gymet och fick till ett pass axlar och biceps. Övningarna vi körde var:

Axlar
Axelpress 5 set
Hantellyft åt sidan 4 set
Flyes för ovansida axlar i maskin 4 set
Flyes för baksida axlar i maskin 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set

Biceps
Scottcurl med hantel 4 set
Liggande stångcurl i cc 4 set
Liggande enarmscurl i cc 4 set

Igår kväll blev det mycket god mat och en massa godis till efterrätt. Lite för mycket för jag var illamående imorse när jag vaknade. Blev en morgonjogg i vanlig ordning men det var tungt idag med illamåendet som följde med mig hela vägen. :( Totalt avverkades ändå 15 km (6,5 km med lillen) och jag är nöjd med att jag inte vek mig denna morgon. :)

I eftermiddag väntar troligen ett pass bröst, triceps och mage med Peter. Ha en fin tisdag (måndag) allihopa! :)

Kram C

2 kommentarer:

  1. Visst blir man glad av fina komentarer. Jag önskade att jag låg på din nivå vad gäller löpning. Tycker du är grym!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Jag önskar ajg hade tid att köra spinning som du.. Men man måste ju prioritera det man tycker är roligast, tiden räcker inte till allt! :(

      Kram

      Radera