- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 2 januari 2014

Chockad och rädd!

Gomorron allihopa!

Imorse var jag och Leon med om något riktigt obehagligt. Vi höll på att bli påkörda. :(

Som vanligt på torsdagsmornar så var jag och Leon ute och morgonjoggade.Vi springer på en upplyst gångväg och en bil kommer från en sidogata och ska korsa gångvägen vi springer på, han tittar inte (tydligen) och bara kör. Först när jag skriker högt så bromsar aset, en cm ifrån att köra på mig och min bebis. Jag slår på hans motorhuv (som var precis framför mig när han stannat) allt vad jag kan. Chockad och livrädd skriker jag åt honom att han nästan körde på min hund, han ber om ursäkt men jag kallar honom ändå gubbjävel. Lite onödigt så här i efterhand men jag har aldrig blivit så rädd! Vet inte vad jag hade gjort om inte Leon hoppat lite åt sidan, han var längre in på sidan än jag. :( Riktigt obehagligt med människor som inte är uppmärksamma i trafiken, Leon hade reflexsele och en stor lampa på ryggen som syns från 500 m avstånd och jag hade reflexväst, gatan var upplyst. Tror han satt med mobiltelefonen i handen, kunde omöjligt missa oss annars, fanns inget som skymde oss..

 
Efter händelsen så sprang jag hem med Leon (var bara ett par km kvar), hela vägen var jag rädd. Rädd att någon bil skulle komma och tänkte på vad som kunde hänt. Det kändes bättre när jag lämnat av lillen i säkerhet (som var oberörd av situationen). Sprang vidare själv och tänkte hela tiden på vad som hänt. Resterande del av rundan gick lite för fort men jag bara sprang och sprang. Totalt 15 km avverkades denna morgon (med adrenalinpåslag deluxe).

I övrigt så börjar jag jobba igen denna morgon. Har tränat på bra under ledigheten och sprungit många km. Lite för många så det är bra att jag börjar jobba nu och får lite mindre tid. All extra mat och tid under jul och nyår har gjort att jag sprungit mer än jag tänkt nästan varje morgon. :S Sista veckan på året slutade på över 10 mil och jag har redan hunnit avverka 54 km denna vecka på 3 pass..


Nyår firande vi hemma med Leon och lagade jättegod trerätters. Leon är helt oberörd av fyrverkerier som tur är så på tolvslaget var vi ute och tittade på spektaklet medan Leon gick omkring och nosade. Tycker så synd om alla hundar så är rädda på nyår. Mammas Buster låg i badrummet hela kvällen, så rädd var han. :( Hoppas alla därute tänker på alla rädda djur och håller sig till tolvslaget åtminstone (om man nu måste smälla överhuvudtaget).

:(

"Dagen efter", en illustration av Leon. ;)
(Fler bilder finns på min Instagram; camillacgreen)


Ha en fin torsdag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar