- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 31 januari 2014

Ryggen!

Gomorron allihop!

Styrkan igår gick riktigt bra och jag hade lyckats få tillbaka energin efter morgonens dränering! :) Höll mig på minst mina maxvikter i respektive övning och ökade en del i vissa, bla PB i höftlyft i Smith med 10 kg! :) Övningarna vi körde igår var:

Rygg
Breda latsdrag 5 set (se film)
Smala latsdrag med krysset (kontakt) 4 set
Enarmsrodd i Hammer 4 set
Stående rodd med smalt grepp
Lutpullover med stång 4 set
Ryggresningar med avslutande rodd (med viktskiva) 4 set

Rumpa
Höftlyft i Smith 5 set
Hipabductor 5 set (framåtlutad maxreps och sedan ytterligare till failure med rak rygg) 5 set


Usch, minns hur trött jag var här! Även denna bebisvikt var jobbig. Vilken dag! :S

Det har faktiskt hänt lite med bredden på min rygg senaste tiden. :) Första bilden är tagen förra veckan och den undre strax efter jul (dvs när jag gjorde demofilmerna) alltså med fyra veckors mellanrum. Olika ljus men tycker mig ändå se en skillnad. :)


Imorse var det morgonprommis som gällde med lillen. Oplogat och moddigt var det hela vägen så det blev en tung promenad på 11,5 km. I eftermiddag väntar vila och storhandling. Hoppas fortfarande att det inte ska komma så mycket snö som de sagt fredag kväll och att jag kan springa lite lördag morgon. En kort tur borde jag väl klara av om det inte blir för illa åtminstone.

Ha en fin fredag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar