- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 21 januari 2014

Axlar, biceps och morgonjogg

Gomorron allihopa!

Det gick bra igår på gymet även om motivationen var noll innan vi väl kom dit, att det alltid ska vara så på måndagar!? :( Jag hade bra kontakt i alla övningar och orkade ta det där lilla extra hela vägen. Ökande lite i vissa övningar också så jag är nöjd. :) Övningarna vi körde igår var:

Axlar
Axelpress 5 set
Hantellyft åt sidan 4 set
Flyes för ovansida axlar i maskin 4 set
Flyes för baksida axlar i maskin 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set

Biceps
Scottcurl med hantel 4 set
Liggande stångcurl i cc 4 set
Liggande enarmscurl i cc 4 set

I morse var det dags för veckans första morgonjogg. Det har jag längtat efter sedan i söndags eftermiddag, haha. ;) Eftersom det gick bra att gå igår utan dubb så körde jag i mina grovmönstrade Puma idag och det gick fina fisken. :) Det var rätt kallt ute så jag klädde på mig ordentligt, lite för mycket skulle det visa sig så buffen åkte av efter nån km redan. Som det ser ut på väderrapporten så ska det bli kallare nu framöver i veckan från och med torsdag. Då kommer temperaturerna krypa mot - 15. Det gäller att jag tar det lugnt på joggarna då så inte min astma gör sig till känna (som den gärna gör när det blir lite kallare). Nu har jag inte vanlig astma utan endast sådan som uppträder när jag är förkyld eller blir allergisk (katter) men brukar även kunna känna av den när det blir kallare ute.

Började med 8 km tillsammans med lillen. Han var pigg och glad som vanligt men har inte riktigt lärt sig att hushålla med energin så kör järnet i början och sedan går det i lite mer normalt (för honom) tempo i slutet av rundan. ;) Jag kände av träningsvärken i ben och rumpa en hel del. Vaderna var också trötta och lite ömma så jag hade väl träningsvärk där med efter benpasset.. Efter att jag lämnat av lillen körde jag ytterligare 8 km på egen hand, totalt 16 km denna morgon.

 
 
I eftermiddag så blir det ytterligare ett pass på gymet, bröst, triceps och mage denna gång. Hoppas på mycket energi! Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

2 kommentarer:

  1. Bra gympass, jag hittade också dit idag. Visst är det fånigt hur man kan längta till att springa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, riktigt fånigt! Fast det gör ju att man är glad över att man kan och inte tar det förgivet tänker jag. :) Tur ändå att man är lite bestämd så man inte är ute och ränner 24/7. ;)

      Radera