- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 22 januari 2014

Joggen, styrkan och film

Gomorron!

Vaknade upp i morse glad i hågen (men trött) över att det redan var onsdag! Kylan har inte kommit till oss än så det var endast -4 ute och perfekt löpväder. :) På med vintermunderingen och ut i snön. Leon är som vanligt taggad och stod och trampade innan vi kom iväg ut, nu för tiden har han inget tålamod att vänta på mig. Innan snön låg han i sin säng ändå tills jag tog tag i hans sele, haha. ;)

Började med 8 km morgonjogg med Leon och sedan lämnade jag av honom och fortsatte ytterligare 6 på egen hand, totalt 14 km. Benen var pigga idag och de små sviter som var kvar av träningsvärk kändes inte alls. :)

Styrkan igår gick himla bra och jag var stark i brösten även denna vecka, hoppas detta betyder att jag kommit in i en bra period. :) Övningarna vi körde igår var:

Bröst
Lutande hantelpress 5 set
Bröstpress 4 set
Flyes i maskin (se film) 4 set

Triceps
Sittande press med rep i cc 4 set
Stående press över huvudet i cc 4 set
Push downs med vinklad stång i cc 4 set

Mage
Mördarbänken superset raka och sneda (maxreps) 6 set
Mördarbänken raka med tung viktplatta 4 set

Några av instruktionsfilmerna från fotning/demofilmningen är nu klara och tänkte att jag lägger upp lite allt eftersom. Här kommer filmen på flyes i maskin som jag körde igår:



I eftermiddag är det vila som gäller och jag ska bara ligga på sofflocket. Det har kroppen förtjänat! :) Ha en fin onsdag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar