- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 8 januari 2014

Regn och blåst vs kyla

Gomorron allihopa!

Det blev ett pass på gymet sen igår. Det gick faktiskt riktigt bra och jag är nöjd! :) Övningarna vi körde igår var;

Bröst
Lutande bröstpress 4 set
Flyes i maskin 4 set
Bröstpress 4 set

Triceps
Sittande push downs med rep i cc 4 set
Press med rep över huvudet 4 set
Push downs med vinklad stång i cc 4 set

Mage
Mödarbänken superset rak och sneda 6 set
Mödarbänken sit-ups med viktplatta 4 set

Imorse spöregnade det när jag gick upp, som om inte det räckte så blåste det rejält också. Inte det bästa för motivationen men har man bestämt sig för en morgonjogg så har man. Leon behövde komma ut en sväng också såklart. Började med 5 km tillsammans med honom. Det fick räcka idag för det blev fasligt kallt att stå och vänta på honom när det hällregnade, han stannar ju för att nosa/kissa/bajsa en del. ;) Efter att jag lämnat av hopnom så blev det ytterligare 8,5 km på egen hand utan stopp. När jag var hemma igen så hade det slutat regna, haha. ;) Totalt 13,5 km och en rejäl dusch blev det denna morgon. :)

Borde inte klaga på blåsten och regnet, har sett på vädret att kylan kommer nu. Redan till helgen ska det bli kallare och snöa. Självklart ska det regna innan också så det blir extra halt. :( Nästa vecka ska temperaturerna sjunka till 15 minusgrader och det ser jag verkligen inte fram emot.. :(

I eftermiddag blir det träningsvila för mig och Peter. Ha en fin dag allihopa! :)


Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar