- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 30 januari 2014

NU GÖR JAG SLUT

..med det här vädret! Snöat hela natten och blåst satan, oplogat och drivor överallt. Morgonjoggen var ett rent helvete kan man väl säga. Bitvis var det så höga drivor så jag var tvungen att gå (pulsa så gott det gick) och på slutet blev jag tvungen att springa en omväg eftersom det inte ens gick att gå över det partiet där jag tänkt springa.. Sjukt tungt från början till slut, var helt färdig när jag kom hem.

Nu säger de att det ska komma 1,5 dm till mellan fredag natt och lördag morgon. Ploga kommer de ju inte göra speciellt tidigt på landet hos mig..  HUR SKA JAG KUNNA SPRINGA DÅ?? BLÄÄÄ!! Jag är bitter nu kan man väl säga. :(

Första 9 km sprang jag med Leon och då hade jag mina Puma terrängskor. Fick dock ont i höger hålfot av dem, får det till och från av de skorna. Förstår inte varför?? När jag skulle ut på min egna runda bytte jag till mina Asics Fuji Racer istället. Bra grepp och markkontakt men ingen dämpning (om den funnits, vilket jag glömt, så är den slut nu iaf) och hål genom sulan där det fastnade snö och gjorde det ordentligt knögligt att springa. Ingen bra sko i snö med andra ord.. Totalt 17,2 km avverkades i misär denna morgon. Nu är jag officiellt slut som artist!

 
Not to self!
 
Bilresan till jobbet var ungefär lika kul som morgonjoggen, åkte som en liten vante på vägen mellan drivor och modd. deträcker.nu

I eftermiddag väntar ett pass rygg och rumpa på gymet. Hoppas för guds skull att jag hunnit ladda in lite energi tills dess, just nu känner jag mig helt dränerad. Brukar återhämta mig fort, vi får hoppas på det bästa. Ryggpasset är ju viktigt och inget jag hoppar i första taget. :)

Hoppas ni haft en bättra morgon än mig! ;)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar