- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 10 januari 2014

Vad som komma skall

Gomorron!

Idag är jag lite bitter, trots att det är fredag. Inatt kom det tydligen snö och sedan skulle det regna på det så nu är det helt sjukt mycket modd på vägarna och ikväll blir det minusgrader och ännu mer snö. Kan det inte komma i rätt ordning? Kyla först, snö sen? Det kommer bli istgata ute nu med allt vatten. Blir det minus 15 som de säger så funkar inte saltet heller.. :(

Blev 11,5 km morgonprommis med lillen imorse. regnade hela rundan och det var rätt halt bitvis med all modd. Benen var pigga men med tanke på vadernas skick igår så kommer jag hoppa prehaben idag och låta dem helvila tills imorn.

Styrkan igår gick kanon och jag kunde köra sluta på musklerna totalt med grym kontakt hela vägen. Övningarna vi körde var:

Rygg
Breda latsdrag 5 set
Smala latsdrag (långsamt!!) med krysset 4 set
Enarmsrodd i Hammer 4 set
Stående rodd med smalt grepp 4 set
Latpullover med rep 4 set
Latpullover med stång 3 set
Ryggresningar 4 set


Rumpa
Kick-backs i cc 5 set
Hipabductor 5 set

Jag beställde en veckokalender för 2014. Ingen sa att den var supersize.. #fail

Imorgon är tanken att jag ska springa igen, om nu underlag och väder tillåter. Knöglig isgata är jag livrädd för även med dubb eftersom det är så lätt att stuka sig. :(



Ha en fin fredag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar