- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

torsdag 23 januari 2014

I´m so hardcore

..my runningclothes should come with a cape! Ha ha! ;) Imorse var det kyligt ute. -13 grader, hög luftfuktighet och en del blåst känns i kinderna. ;)

Fick en smärre chock när jag såg hur kallt det var eftersom vädret hade sagt -8 kvällen innan. Men det var bara att bita i det sura äpplet. På med en himla massa kläder och sedan ut på morgonjogg med lillen. Han är ju som jag sagt tidigare en riktig vinterhund och njöt av kylan (till skillnad från vissa andra ;)). Eftersom lillen var pigg och nöjd så blev det 9 km tillsammans med honom idag.

Efter att jag lämnat av honom körde jag ytterligare 8 km på egen hand. På slutet var det rejält kallt och jag såg knappt något för all is som tyngde ner mina ögonfransar, haha. Värst frös jag (som vanligt) om fingrarna, detta trots att jag hade en linervante i merinoull och sedan mina tjockaste fodrade fingervantar ovanpå. Kanske borde kört med turbovantarna (tumvantar som är så stora och tjocka som det bara går) men tänkte att jag måste ju ha något att använda när det blir ännu kallare.. Det var tydligen tillräckligt kallt idag. ;) Totalt 17 km avverkades denna morgon.


I eftermiddag så är det dags för ett pass rygg och rumpa på gymet med Peter. Ser fram emot det eftersom rygg är riktigt kul att köra (och något jag verkligen måste jobba på). Imorgon har jag utbildningsdag i min hemstad, ska bli skönt att slippa köra så långt. :) Ha en fin torsdag allihopa!

Kram C

4 kommentarer:

  1. Du får ihop många kilometer du. Bra!! fint att kunna köra både löpning och sen styrke fast olika tider!

    SvaraRadera
  2. Burr! Vi har haft under -15 nu 2 veckor, men det släppte till veckoslutet, så jag tog mig en runda. Skönt, men tungt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, va jobbigt! :( Skönt at det äntligen släppt iaf. Du kanske skulle införskaffa en rånarluva om du ska kunna springa på vintern! ;)

      Radera