- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 15 juli 2013

Big makes small!

Gomorron!

Idag är jag riktigt trött. Brukar alltid vara liite tröttare på måndagar men idag är det lite värre än vanligt. Känns att kroppen och huvudet vill ha semester nu. Bara en vecka kvar innan 3 veckors ledighet!! :)

Igår började jag dagen med 11,6 km lågpulsjogg med min vapendragare. Det var 15 grader redan vid halv sex på morgonen så det blev stopp vid två badplatser så lillen fick bada. Så länge han får göra det så går det bra även såna här varma mornar. :)

På eftermiddagen var det dags för ben med coach Mattias igen. Var lite orolig att benen inte skulle vara med mig men det gick riktigt bra. Ökade i styrka denna vecka med. Mattias kan verkligen pressa ut allt ur en. :) Övningarna vi körde igår var:

Ben
Djupa knäböj
Benpress i hacklift
Benspark
Baksida lår omvänt i hacklift
Liggande legcurl
Höftlyft med stång

Mattias tog kort när jag körde knäböj. Jag gick djupare än detta men det kom inte med på kort, haha.  ;)

Efter passet blev det stretch som vanligt. Benträningen och stretchen har gjort underverk för min stela baksida. Nu kan jag till och med nå mina tår ståendes med raka ben (då är mina ben 1,15 m så min överkropp är kort..), förrut nådde jag väl till knäna kanske. ;)

Gymbolagets PT Jeff Funck är stor och får mina vader att se små ut. I like! :P

Imorse blev det 7 km tillsammans med lillen och resten av dagen ska kroppen få vila. Känns rätt skönt en måndag som denna. ;)

Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar