- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 1 juli 2013

Killer legs and killer ass please

Gomorron!

I lördags började jag dagen med 7 km morgonprommis med Leon innan frukost och lite före-långpass-vil.

Varje gång jag ska ut och springa utan Leon står han och tittar i fönstret när jag ger mig iväg. Det gör lite ont i mamma-hjärtat men han kan ju inte följa med jämt. :(

Långpasset denna dag blev enkel väg hemifrån till Sturefors. Benen var pigga men jag tog det väldigt lugnt och bara njöt av att få vara ute. Det var inte för varmt och blåste inte så mycket (vilket var tur för jag hade motvind hela vägen..). Väl framme hade jag sprungit 26,3 km och det var precis lagom. Jag stretchade och satte mig på gräsmattan en stund och väntade in Peter och Leon som kom och mötte upp mig med bilen.

1. Slattefors, 2. Fräsch efter-långpass bild ;), 3. Tack för den här tiden mr Cumulus 14. (Insamgram: camillacgreen)


Precis som förra lördagen så hade vi bestämt att bada tillsammans. Jag kommer sakna dessa efter-långpass-bad nu när Peter snart blir av med gipset (kankse redan idag!?) och börjar åka iväg på fisketripper igen.. Detta var sista långpasset jag sprang i mina Asics Cumulus 14 för i fredags fick jag hem mina nya 15. Kommer troligtvis använda dem lite till kortare pass i skitväder men snart kommer de gå vidare som gå-skor (tills de faller isär ;)).

Mina nya kompisar Asics Gel Hyperspeed 5 2013 och Asics Gel Cumulus 15. Det blev lite trångt på skohotellet men finns det hjärterum så finns det stjärterum. :)


Nu när jag börjat satsa på benträningen ordentligt och bestämt mig för att få ett par killer legs och ett killer ass så väljer jag bort de där 3+ milslångpassen till fördel för benträningen. Eftersom jag inte tränar för ett marathon så är bara de där jättelånga passen slitsamma för kroppen och det sista jag vill är att slita ut benen dagen före benpasset. ;)

Från och med i lördags började jag även med lite ändringar i kosten igen. Endast små ändringar i syfte att tighta till kroppen lite, ska bli intressant och se vad det ger. Självklart är alla ändringar enligt coach. Jag äter precis som han säger nu för tiden, varken mer eller mindre. :)



I söndag började jag dagen med en morgonjogg med Leon som vanligt. Blev 6,5 tillsammans med honom och sedan ytterligare 6 km ensam, totalt 12,5 km. Resten av förmiddagen blev det städ, tvätt och matlagning för hela slanten.

På eftermiddagen var det åter dags för veckans benpass tillsammans med coach Klint. Mina stackars ben blev totalt slaktade även denna söndag med extra fokus på hamstrings (baksida lår). Övningarna vi körde var djupa knäböj, raka mark bakofram i stående benpress, liggande benpress, benspark, sittande legcurl, liggande legcurl samt höftlyft från bänk med stång (vet inte om jag glömt något nu..?).


Imorse blev det endast 7 km morgonpommis eftersom jag har min viktigaste vilodag. Nu ska jag sitta på rumpan (men inte för mycket så den blir platt ;)) resten av dagen och bara vila. Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar