- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 9 juli 2013

Burn that fat off!

Gomorron allihopa!

Det där passet blir inte snyggt ni! Det började med att hon i kassan sa att jag inte fick ha mitt hårband!? Så av med det. Hann inte kamma till mig så håret låg bakåt men en kant efter hårbandet vilket såg allmänt skumt ut. Som om inte det räckte så var jag inte beredd när hon tog kortet och jag fick inte se det innan passet var klart. Jag såg svintrött och drogad ut på kortet med världens skummaste frisyr! Ja ja, tur att det inte var körkortet (som jag btw ser förjävlig ut på också men betydligt bättre än detta ändå, haha). ;)

Vila igår som planerat och imorse skulle jag lågpulsjogga för att optimera min fettförbränning enligt coach. För vanligt folk så är det bäst att gå riktigt fort för att bränna men för mig som har bra kondis så ligger jag för lågt i puls när jag går och i rätt förbränningszon när jag joggar jättelångsamt. Alltså tränar jag lite fel. För dåligt när jag knallar allt jag har och det går för fort när jag springer vanligt (vanligtvis med Leon borde vara ok också men nu provar jag detta).



Blev alltså väldigt lätt jogg denna morgon. Det var inte jobbigt på något sätt och jag blev endast liiite mer svtettig än när jag går. Roligare än att gå dock. :) Blev 11 km i 6:17 min/km-tempo. Långsammare än långsammast men helt enligt plan. Leon tyckte tempot var perfekt. Han kunde trava brevid med sina korta ben och tunga kropp och hade inga problem att springa ifatt när han stannade till och jag behövde aldrig vänta in honom och han behövde aldrig vänta in mig vilket gjorde att rundan flöt på oförskämt bra. :)




I eftermiddag så är det dags för gymet igen och ett pass axlar och triceps. Hoppas styrkan sitter där den ska och att passet går kanon. :)

Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

7 kommentarer:

  1. Haha... Det är väl helt typiskt att man alltid blir och se ut som ett pucko när nån tar ett foto till ett id-kort eller dylikt. Jag tror man skulle antagligen bli anklagad för förfalskning om man skulle visa upp ett kort med en bild var man ser bra ut. ;)

    11 km i 6:17 tempo. På det passet skulle jag ha häng med dig, pratande dessutom ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har nog rätt! Men detta var helt hemskt, haha! Efetrsom ögonen hängde såg de ut som jag hade två blåtiror. ;)

      Du är så välkommen att komma och hänga med! Roligare att slippa springa ensam. Eller ensam är jag ju inte men Leon snackar inte så värst mycket. ;)

      Radera
  2. Myestempo med Emi brukar ligga just där kring 6:20. =)

    SvaraRadera
  3. Varför fick man inte ha hårbqnd?
    Jag ser ut som en riktig pundare på mitt pass som tack och lov gick ut i juni, kan inte bli mycket värre än det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning! Hon sa att man inte fick ha diadem eller hårspännen i håret. Då sa jag att detta är ju ett tunt hårband som knappt syns men jag var ändå tvungen att ta va det.. Nu var det nog en rätt sur kvinna overall eftersom jag inte fick se bilden och ha möjlighet att ta om. Min smabo var där för ett tag sen och fixa pass och han fick titta på bilden och valet att ta om fast hans blev bra. :(

      Radera