- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 8 juli 2013

Pigga ben!

Gomorron!

Helgen har varit bra, mycket träning precis som jag vill ha det. :)

I lördags prövade jag återigen att ta en morgonjogg med Leon innan långpasset. Blev den vanliga rundan som vi brukar springa tillsammans på 6,5 km. Efter en dusch, frukost och lite efter-maten-vil så tog jag bilen in till stan för att springa långpass.

Jag var sugen på terräng denna lördag och eftersom det skulle bli rejält varmt ute så passade det ju bra men lite mer skugga. ;) Det blev ca 6 km asfaltsnötning innan jag kom till skogen. Benen var pigga och allt kändes toppen. I skogen i Vidingsjö sprang jag ca 10 km innan jag tog vägen över naturreservatet Tinnerö hem. Här blev det löpning utmed vandringsleder ytterligare ca 5 km innan jag åter fick nöta asfalt de sista 4 km tillbaka till bilen. Totalt 25,4 km (snittempo 5:42 min/km) blev dagens långpass. Hade ställt mig nära gymet så jag stannade till där och fick en efterlängtad Pepsi av Mattias innan jag och Blå Faran tuffade hemåt. En Pepsi smakar aldrig så gott som efter ett långpass i värme! :)

I söndags började jag dagen med ytterligare ett löppass. Först 6,5 km med lillen och sedan ytterligare en vända ensam. Totalt 12,5 km och benen kändes oförskämt pigga även denna dag. :)

Pigg och glad efter en helg fylld av löpning med pigga ben och lite bättre form. :) (Instagram camillacgreen)


På eftermiddagen så blev det ett gympass med coach som vanligt. Även detta gick oförskämt bra. Jag fick slita som ett djur som vanligt men benen var med mig hela vägen. #win Man kan väl säga att benen var på g denna helg. :D

Imorse blev det endast 7 km morgonprommis eftersom det är min vilodag. Mer än detta ska benen inte behöva göra. Efter jobbet så ska jag åka och fixa nytt pass för i september så ska jag och min mamma åka utomlands en vecka. Det ser jag fram emot! :)

Hur feminin är man i klänning med de där heffaklumparna? Ok nu är jag lite bitter men ärligt talat? Löpningens straff! :(


Ha en fin måndag allihopa! :)

Kram C


2 kommentarer:

  1. Det är helheten som gör det, int en enskild kroppsdel. :)

    Vad menar du med terräng? Hur tufft skall skogsstigarna vara? En tid trodde jag att folk sprang i skogen, alltså obanat, när dom pratade om terräng. Detta beror säkert på att jag växt upp på landet, med sandvägar och skogsstigar som det naturliga och primära underlaget att springa på. Fattade inte att skogsstigar skulle klassas som terränglöpning, speciellt då jag orienterat som barn. :)

    SvaraRadera
  2. Terräng för mig är på stig (mer el mindre väl synlig men inte motionsspår) i skogen. Vissa stigar är ju fina men jag gillar mest de som är en massa rötter och sten på så det blir lite match att springa. :) Finns det ingen stig så kallar jag det obanad terräng. :)

    SvaraRadera