- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 17 juli 2013

Kämpa! 3 dagar kvar!!

Gomorron!

Nu är det tyngre än tyngst. Endast 3 arbetsdagar kvar till semestern och kroppen och knoppen har redan gett upp och gått in i semestermode. Båda två skulle behöva en rejäl spark i röven nu för det är mycket jag måste hinna med innan jag kan gå hem i 3 veckor..

Styrkan igår gick bra. Ökar inte i styrka på samma sätt nu efter lite neddragningar av fettet i kosten men lyckas ändå hålla mig på de vikter som jag kämpat mig upp till under ett tag nu. Detta är jag ändå nöjd med och det är inget fel på energin i gymet vilket jag är tacksam över. :) Övningarna jag körde igår var:

Axlar
Raka lyft för ovansida axlar med hantel 4 set
Raka lyft för framsida axlar med hantel 4 set
Flyes för ovansida axel i cc 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set
Raka lyft med rep för framsida axlar i cc 4 set
Axelpress 4 set

Tricpes
Enarmspush down med hantel 4 set
Enarmspush down i cc 4 set
Press över huvudet 4 set
Push downs med stång i cc 4 set

Imorse hade jag återigen hur svårt som helst att komma ur sängen. När jag till slut lyckades ta tag i mig själv så var jag lite sen. Kastade på mig kläderna och gav mig ut på en morgonjogg med Leon. Det var varmt ute denna morgon, redan 16 grader vid 04. Borde tagit vägen förbi ett av baden men valde att springa genom skogen för att jag trodde att det skulle bli lite koratre väg istället. Det blev det inte! Bonden hade kört sönder halva skogen med sina maskiner och det var helt omöjligt att se vart man var. Sprang runt som en yr höna innan jag till slut hittade ut på vägen igen. Leon var varm och trött stackarn men jag hade inte med mig vatten så han fick kämpa på hela vägen hem. Totalt 6,2 km blev det, hade räknat med max 5....

När jag lämnat av lillen så bytte jag skor och gav mig sedan ut igen för att springa långa intervaller. Kroppen var trött och vaderna slitna (apropå ingeting..). Blev 3 tunga 2-tusingar denna morgon. Kändes som jag sprang fortare än jag gjorde kan vi väl säga.. Jag lyckades ändå ta mig igenom alla 3 intervallerna och sedan blev det 2 km nerjogg hem. Totalt 14,2 km denna morgon.



I eftermiddag är det dags för gymet igen och ett pass bröst och triceps. Tänk om man hade fått sova lite innan.. ;)

Ha en fin dag allihopa!

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar