- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 10 juli 2013

Ömmande kropp och snabbdistans

Gomorron!

Det gick ok på gymet igår.. Vet inte vad det var men hade ont i hela kroppen och varenda muskel ömmade. Fick verkligen slita för att kunna träna och var ändå tvungen att sänka mig lite i vissa övningar för att det gjorde så ont. Kändes som jag hade sjuk pump i musklerna och huden höll på att spricka bitvis.. :(

Övningarna jag körde var:

Axlar
Sidolyft med hantel 4 set
Frontlyft med viktskiva 4 set
Flyes för utsida axel i cc 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set
Raka lyft med rep i cc för framsida axel 4 set
Axelpress 4 set

Triceps
Enarms oush down med hantel 4 set
Push downs med vinklad stång i cc 4 set
Press med rep över huvudet 4 set
Enarms push down i cc 4 set

Under kvällen kände jag mig inte alls bra. Hela kroppen värkte och jag var helt säker på att jag höll på att bli sjuk. Imorse kändes det lite bättre i kroppen även om musklerna ömmade en hel del. Bestämde mig ändå för att pröva att springa eftersom jag inte mådde dåligt i övrigt. Började med 6 km med Leon. Benen var rätt tunga men det gjorde inte ont. 17 grader ute så det blev ett bad för Leon på vägen och sedan sprang han på bra hela rundan. :)'

När jag lämnat av lillen så bytte jag om till mina Hyperspeed och gav mig ut för lite snabbdistans. Tanken var 6 km men eftersom jag var lite trött imorse och kom iväg rätt sent så fick det bli 5 km istället. Tror det räcker också för den delen. ;) Så fort jag kom utanför dörren så öppnade himlen sig och regnet fullkomligt vräkte ner. De första 3 km såg jag knappt vart jag sprang för allt vatten i ögonen. Sen slutade det abrupt och det kändes genast mycket bättre. Han springa ett par 100 meter innan batteriet till min MP3 tog slut.. Nu fick jag springa de sista 2 km lyssnandes på klafset från vattnet i mina skor, haha. Även om kroppen var sliten innan passet så pinnade benen tydligen på bra för idag klådde jag förra veckans tid med nästan 30 sekunder. :)


Avslutade med 2 km nerjogg hem, även detta på oförskämt pigga ben. :)

 
I eftermiddag är det dags för bröst och biceps på gymet. Hoppas verkligen att kroppen är med mig för det passet behöver jag verkligen all motivation som finns till. ;) Håll tummarna!

Kram C

1 kommentar:

  1. Härligt pass!
    Där är fördelen med terrängskor, vattnet försvinner lika snabb UR skorna, som de kommer i. :-)

    SvaraRadera