- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 24 juli 2013

Nytt årsbästa!

Hej allihopa!

Imorse presterade jag nytt årsbästa5 km som dessutom bara var sekunder från nytt PB!! :)

Morgonen började med 6,5 km morgonjogg med Leon. När vi sprungit klart lämnade jag av ett stycke varm hund hemma där jag spolade av honom i hundduschen så han fick svalka av sig lite. Jag bytte sedan skor och gav mig iväg!

5 km snabbdistans var tanken denna morgon. Benen hade som vanligt svårt att få upp tempot och första km gick på blygsamma 4:37. Sedan gick varje km lite fortare och när jag sprungit 4 såg jag att jag kunde klå min förra bästa tid på 22:36 min och ökade. Benen pinnade på som aldrig förr och när 5 km var avklarade hade jag sprungit sista km3:46!!! Total tid för mina blev 21:33 och nytt årsbästa med nästan 1 minut!! Tiden är dessutom sjukt nära mitt PB på 5 km från KM förra året på bana. Då sprang jag på 21:29 med harar och helt flackt fjädrande underlag. Idag presterade jag nästan lika bra fast på morgonen innan frukost och helt ensam på gångvägar. Jag är så nöjd!! Idag väger jag dessutom 4 kg mer än förra året när jag slog PB. #win

Jag avslutade dagens löppass med 2 km nerjogg på pigga, glada ben. Totalt 13,5 km denna morgon.

I förmiddags så tvättade jag och Peter våra bilar och städade dem invändigt. Efter åkte vi och shoppade lite kläder till Peter. Nåväl, 2 träningslinnen till mig också. ;) 

I eftermiddags var det dags för gymet igen och ett pass bröst och biceps. Taggad som jag var så körde jag även mage. Övningarna jag körde idag var:

Bröst
Lutande hantelpress 5 set
Bröstpress 4 set
Flyes i cc 4 set
Flyes från undre trissan i cc 4 set

Biceps
Sittande hantelcurls 5 set
Bamsecurl 4 set
Enarmscurl i cc 4 set

Mage
Crunches i maskin 6 tunga set

Nu har jag precis avslutat denna underbara dag med världens godaste proteinglass, kan de bli bättre än så här?? :)


Kram C


5 kommentarer:

  1. Wow, vilket pass! Härligt!

    PS. Jag har aldrig testat att springa på bana? Är det "lättaren" (förstå mig rätt) att springa fort där, med tanke på underlaget?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kändes kanon! :)

      Ja, det är helt klart lättare. Helt flackt och underlaget ger lite fjädring, gjort för att springa fort på. :)

      Radera
  2. Grattis till årsbästa. Ajaj, fnuttiga sekunder ifrån PB :) Men grym tid. Själv pressade jag en 5:a just under 24 min här före jag blev sjuk. Förbättrade mitt PB med 1 minut. Tror att jag skulle kunna komma ner och snusa på 23 minuter, om jag värmde upp ordentligt och satsade allt. Men där finns nog min vägg, vid typ 23 min.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :)

      Du ska aldrig säga aldrig! Vad som känns omöjligt och vad man tror är max kan ändras över tid. Kämpa på! :)

      Radera
  3. Grattis till en grymt bra tid! Jag har aldrig sprungit så fort, så nu är jag lite avis. ;)

    SvaraRadera