- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

lördag 27 juli 2013

Ryggträning och löpning i åskoväder

Hej!

Nu sitter vi i bilen på väg ner till Sveriges sydligaste punkt Smygehuk för en veckas semester. Det är så vackert därnere och jag har varit där många gånger hittils. :)

I torsdags var det ryggträning med coach  Mattias. Det blev ett rejält tungt och bra pass och träningsvärken gör sig fortfarande rejält påmind. :)


Igår blev det ett långpass för mig eftersom vi skulle åka idag när ja vanligtvis springer. Blev ett morgonpass innan frukost igen och började med 6,5 km tillsammans med Leon. När jag sedan gav mig iväg ensam så började det bli rejält mulet och inte långt efter kom regnet och åskan. Benen var inte pigga denna morgon men den sista milen sprang jag i hällregn, blixtar och åskan på slätten. Blixten slog ner och dundret kom precis efter så skiten var precis där jag var. Sprang så fort min orkeslösa kropp klarade och funderade på om gummit i mina skor skulle rädda mig om blixten slog ner i mig, haha! ;)

Jag kom hem till slut och då var jag så blöt så det rann om mig men ändå tacksam över att jag klarade mig helskinnad ur åskovädret. Totalt 24,5 denna morgon.

Imorse blev det en morgonjogg innan vi åkte. Först en sväng med Leon och sedan en till sväng ensam, totalt 12,5 km.

Ha en trevlig lördag allihop! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar