- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 21 februari 2014

Att få en komplimang

Gomorron!

Snöar det inte mängder så vräker regnet ner, vad är det frågan om!? Vädret de senaste dagarna har verkligen frestat på mitt psyke. Imorse hade det för det första snöat en hel del igen men övergått till hällregn när jag och lillen skulle ut. En annan klafsade hela morgonrundan med vatten i skorna och sen var det halt dessutom. Jag slutade känna mina lår och tår efter 10 minuter, trött jag blir!! :( Imorgon har de lovat att det ska bli uppehåll, jag håller alla tummar och tår för att det blir så även om jag inser att risken att det kommer regna (eller snöa) är rätt stor.. :(

Styrkepasset igår gick i vilket fall som en dans! Innan vi kom till gymet var jag riktigt omotiverad men så fort vi körde igång så taggade jag till. :) Jag var stark och fick grym kontakt. :) Övningarna vi körde var:

Rygg
Breda latsdrag 6 set
Smala latsdrag med krysset (kontakt!!) 4 set
Enarmsrodd i Hammer 4 set
Stående rodd med smalt grepp 4 set
Latpullover med stång 4 set
Ryggresningar med viktplatta och avslutande rodd 4 set

Rumpa
Höftlyft i Smith 5 set
Hipabductor (framåtlutad) 5 set

Efter passet så fick jag en fin komplimang av en av våra PT på gymet. Han sa att jag hade fått väldigt fin form och att det var stor skillnad från förut. Snacka om att jag blev glad! Får sällan komplimanger bara sådär så det värmde verkligen! :) När jag dessutom gått upp lite i vikt och ökat i styrka på sistone så känns det ännu bättre. Har köttat till mig lite och känner mig samtidigt hårdare i kroppen, kul att det syns för dem som ser mig hela tiden. :)


I eftermiddag väntar träningsvila och fredagsmys! Som jag längtar!! :) Imorgon är tanken att jag ska springa igen, hoppas nu bara inte vädret sviker mig..

Ha en fin fredag allihopa! :)

Kram C

2 kommentarer: