- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 24 februari 2014

Heja kroppen!! :)

Gomorron!

Vad helgerna går fort! Känns som man precis börjat njuta av att vara lite ledig innan det är dags att åka tillbaka till jobbet. :(

Min söndag var i vilket fall lika bra som min lördag. :) Började morgonen med en återhämtningsjogg med lillen på 9 km och sedan en lite sväng på egen hand, totalt 14 km. Benen kändes oförskämt fräscha men jag tog det lugnt och benen verkade nöjda med att jogga i Leon-tempo denna morgon. Tempot gick upp  lite när jag sprang ensam på slutet men inte mycket och det var en skön mysrunda från början till slut. :)

En långdistansare som lyfter tungt. Duktigt nöjd med resultatet! #fuckjante


Efter frukost, städ och tvätt åkte jag och Peter till gymet för veckans benpass. Jag var riktigt stark och kunde köra på ordentligt. Lite roligt är att både förra och denna söndagen så hade jag tänkt att ta det lite lugnt på benpasset (eftersom jag sprungit så långt dagen innan) men både gångerna har benen var riktigt starka och jag har kunnat köra på som vanligt. Kunde ökat vikterna lite denna vecka men valde att öka repsen istället, vill ju inte gå sönder. :) Övningarna vi körde var:

Ben & rumpa
Djupa knäböj 6 set
V-squat 4 set
Omvänd hacklift 4 set
Liggande legcurl 4 set
Sidoutfall i Smith 4 set
Gående utfall med hantlar till failure 4 set

Shut up and SQUAT! :)

Eftermiddagen spenderades framför TV:n och hockeymatchen. Jag somnade under den men med tanke på hur det gick så känns det som det inte gjorde något. ;) Pizza, godis och en rolig film avslutade sedan våran söndagskväll och jag sov som en stock hela natten. :)

Trött imorse och hade svårt att komma upp men 7 km avverkades tillsammans med lillen i vanlig ordning. Träningsvärken har redan börjat komma i benen som ett kvitto på ett grymt pass. :) I eftermiddag väntar ett pass axlar och biceps med Peter. Ha en fin måndag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar