- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

lördag 22 februari 2014

I'm a marathoner 2! :)

Jo, det blev visst en mara till denna helg! Hade så trevligt förra helgen så kunde inte låta bli att köra en favorit i repris. Varför? Jo, för att jag KAN!! :)


Började med 5 km med Leon och sprang sedan in till stan och ungefär samma väg som förra helgen men började tidigare (för att jag kom försent till frukostdejten förra lördagen) så jag hann med en förlängning på 2 km. Började med BCAA och maltodextrin efter 15 km som förra v, ingen id'e att ändra ett vinnande koncept. :)


Efter 30 km blev det frukost på fiket med Peter, åt räksmörgås och juice som förra veckan. :) Bytte även kläder på överdelen, skönt att få på sig torrt när man ska sitta still en liten stund tycker jag.


Tog möjligen lite för kort rast för maten var tung i magen de första km hem. Det släppte som tur var efter ett tag och benen pinnade på bra. Tog det väldigt lugnt hela vägen och de sista 200 m fixade jag hemma i mitt område för att få exakt 42,2 km. :)



Benen var pigga hela vägen och upplevde ingen stumhet på slutet. Denna gång hade jag dock inte möjlighet att ligga på sofflocket efter passet utan fick duscha och klä på mig direkt då jag och Peter skulle åka över till grannstaden och köpa hundmat (Leon äter Algguttens som inte finns i min stad), shoppa lite och äta lunch. :)


Nu är jag hemma igen och benen är rätt trötta eftersom de inte fått vila. Nu ska de dock få vad de förtjänar (soffan) resten av eftermiddagen. :)


Ha en fin lördag allihopa!! :)


Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar