- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 25 februari 2014

Vår eller manliga hormoner?

Gomorron!

Igår var jag tillbaka styrkemässigt på axlar/bicepspasset och det gick riktigt bra! Känns skönt att förra måndagen bara var ett undantag och säkerligen var jag lite "sjuk" som jag misstänkte. Övningarna vi körde igår var:

Axlar
Axelpress 6 set
Hantellyft åt sidan 4 set
Flyes för ovansida axlar i maskin 4 set
Flyes för baksida axlar i maskin 4 set
Baksida axlar med stång i cc 4 set

Biceps
Scottcurl (enarms) i cc 4 set
Liggande stångcurl i cc 4 set
Liggande enarmscurl i cc 4 set

Imorse var det dags för veckans första morgonjogg. Helt torrt ute och ett par plusgrader, perfekt! :) Så fort jag kom ut fick jag sådana vårkänslor, det var liksom vår i luften även om det inte var så varmt. Frisk härlig vårluft! :) Benen var pigga även om jag har en del träningsvärk, som vanligt är det rumpan som är värst och känns mer eller mindre punkterad. ;)

Leon var pigg som en mört och hade laddat upp turbon på max denna morgon. Körde ett högt tempo (för honom) hela vår runda på 9 km med nosen i marken mest hela tiden. Den dammsugande turbon med andra ord! ;) Leon har nog också fått vårkänslor men jag tror det beror på att en massa tikar löper i området och har spridit godislukt överallt som får de manliga hormonerna att svalla över, dvs inte våren i sig då. ;)

Hur som haver så har det mindre betydelse för mig, jag är bara så tacksam att han är så här pigg som han var idag. Var som att snön hade kommit tillbaka fast den inte hade det! :) För min del får gärna tikarna löpa ändå tills nästa riktiga snö kommer, tänker att jag har en pigg hund varje morgon då. :D


Min feel-good löparlåt! Lyssnar ofta på den när jag springer för att springa är verkligen GLÄDJE för mig! :)

Eftersom Leon var så pigg idag så hann jag med en liten extra sväng på 0,5 km utan att bli sen denna morgon, totalt 17,5 km.

I eftermiddag är det dags för ett pass bröst, triceps och mage på gymet för in del. Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar