- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 5 februari 2014

Stark, skadad och skoutvärdering

Gomorron!

Gårdagens styrkepass gick riktigt bra och jag ökade i flera övningar, börjar jag äntligen bli lite starkare i brösten?? :) På slutet när jag körde triceps så gjorde det lite ont med tunga vikter, kändes som det var neråt armbågen på något sätt. :( När jag kom hem så klantade jag till mig och smällde samma armbåge rakt i inställningsdosan för golvvärmen i badrummet och det gjorde helt sinnesjukt ont! :( Nu har jag ont hela tiden och känner mig kraftlös i armen, har även svullnat upp rejält. #fail Hoppas det hela har lagt sig till nästa vecka!!

Övningarna vi körde igår var:

Bröst
Lutande bröstpress 5 set
Bröstpress 4 set
Flyes i cc 4 set

Triceps
Sittande press med rep i cc 4 set
Stående press över huvudet i cc 4 set
Push downs med vinklad stång i cc 4 set

Mage
Mördarbänken superset raka och sneda (maxreps) 5 set
Mördarbänken raka med tung viktskiva 5 set

Imorse var det dags för en ny morgonjogg och jag hade bestämt mig för att springa i mina nya Saucony Cortana 2 som jag fick hem för ett tag sedan då underlaget är bättre nu än nånsin sen snön kom (verkligen ingen snösko). Jag fick ju ett par av senaste modellen (3) i julklapp och det är väl egentligen inget fel på skon (förutom att den är smalare och trycker min mina knölar) men den är inte alls som den första modellen av Cortana jag har och älskar heller. Tycker att de påminner för mycket om Kinvara (fast med bättre dämpningsmaterial såklart) och känns inte alls lika fria och underbara som mina första Cortana. De är tightare och sitter inte lika bra på foten (glappar i häl). Det som jag ursprungligen älskar med Cortanan är (förutom den underbara dämpningen som är kanon för trötta ben) är att det inte känns att man har en sko på fötterna och att den inte alls styr steget på något sätt. Detta tycker jag den nya modellen gör (missförstå mig rätt, mindre än vanliga löparskor såklart men mer än mina gamla och vad jag förväntat mig) och därför har de inte direkt blivit mina favvisar... :(

Saucony Cortana 3

Jag försökte få tag på ett par av den modellen jag har hemma redan (som är rätt sliten) men det fanns inte och läste då att andra modellen som kom ut var i princip likadan och lyckades få tag på ett par. :) Imorse var det då dags för provrundan och skon kändes precis som mina gamla så jag tror jag kommer älska dem lika mycket. :)

I början av rundan var underlaget rätt surt. Bilvägen ner till samhället bestod av uppkörd snömodd och ojämnt underlag där snön var helt borta bitvis och isklumpar på andra ställen. Väl nere i samhället var det dock jättefint med snö- och isfria gångvägar mestadels och sedan lite landsvägar med packad snö. :) Inget halt denna morgon, jätteskönt! :) Benen var pigga precis som gårdagen och med turboskorna på fötterna så gick det undan. Stackars Leon fick springa skiten ur sig denna morgon. ;) Länge sedan jag haft möjlighet att springa i ett par skor med 4 mm drop och jag har verkligen saknat det! Underbara skor! <3

Underbara skor, glad tjej och trött hund! ;)

Blev 9 km med Leon och sedan ytterligare 5 ensam, totalt 14 km denna morgon. :)

I eftermiddag är det träningsvila som gäller och det är nog lika bra med min stackars armbåge. Imorgon är det dags för ryggen och hoppas det funkar bra eftersom det inte innefattar triceps på något sätt. Ha en fin onsdag allihopa! :)

Kram C


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar