- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 3 februari 2014

Mycket spring och trötta ben

Gomorron!

I lördags morse när jag gick upp så var jag rätt orolig över hur det skulle gå att springa. Precis som utlovat så kom det en massa snö under fredagseftermiddagen och när jag gick kvällsprommisen med lillen så var det inte plogat..

Det såg likadant ut när jag tittade ut genom fönstret på morgonen men jag gjorde mig ju självklart i ordning och gav mig ut ändå för att försöka mig på ett långpass. De hade plogat stora bilvägen upptäckte jag till min glädje! Den var rätt moddigt och ojämn men jag såg åtminstone var jag satte fötterna. Nere i samhället hade de dock inte plogat gångvägarna och de var rejält tungsprungna. Eftersom jag är ute så tidigt så är det sällan någon trafik så jag sprang på bilvägen medan Leon fick ta och pulsa på gångvägen. Störde inte honom dock, han var lika lycklig ändå. :) Blev 9 km tillsammans innan jag återvände hem och lämnade av honom. Jag fortsatte sedan att springa själv där det gick och höll mig till bilvägen så gott det gick. På slutet av rundan mötte jag plogbilen så de sista två km av gångväg fick jag springa plogat, helt klart de skönaste km denna morgon. Blev ändå totalt 24 km och det är jag duktigt nöjd med på det underlaget. :)

Löjligt nöjd tjej! :)

När jag kom hem så blev det en varm dusch, frukost och lite vil och sedan var jag pigg igen. :) Peter hade åkt in till stan och Stångåmynningen för att fiska lite så jag bestämde mig för att springa in till honom och sedan åka hem med honom. Det var plogat hela vägen in till stan och underlaget var toppen då det blivit någon plusgrad ute. Kunde springa utan dubb problemfritt hela vägen. Det var en ganska jobbig motvind men det var rätt skönt eftersom jag tagit på mig alldeles för mycket kläder. ;)Benen var pigga och starka och jag fick anstränga mig för att inte springa för fort. Kändes som jag vilat från löpningen en hel vecka, helt sjukt efter morgonens långpass. :) Blev 11 km innan jag var framme och hade gärna fortsatt ett tag till om inte Peter stod och väntade på mig. ;)

På kvällen åkte vi över till Norrköping då jag bjudit ut Peter på en ny hamburgerresturang där. Min kollega tipsade om stället och eftersom hamburgare är Peters favoriträtt så ville jag bjuda honom dit. :) Hamburgarna var precis så goda som jag trodde innan och vi båda var ordentligt nöjda. :)

I söndags började jag med 14 km morgonjogg innan frukost (första 9 km med Leon). Det var fortfarande plusgrader ute så underlaget var riktigt bra även nu. :) Vaderna var rejält slitna efter lördagen dock. Sprang ju långpasset med IceBugs och jag tycker alltid vaderna blir tröttare efter ett långt pass med dem. Även om dubben inte går på ren asfalt så är de vingligare än vanliga skor och när underlaget var så pass ojämnt så blev det ytterligare en ansträngning för det stackars vaderna. :(

Efter frukost, städ och början på en massa tvätt så åkte jag och Peter in till gymet för ett benpass. Det var tungt denna dag, fick kämpa rejält kan jag lova. Övningarna jag körde var:

Ben & rumpa
Djupa knäböj 5 set
V-squat 4 set
Omvänd hacklift 4 set
Liggande legcurl 4 set (se film)
Gående utfall med hantlar 4 set till failure
Hipabductor (stående) 4 set



Eftermiddagen och kvällen spenderades sedan med film, godis och god mat. :)

Imorse blev det 7 km morgonprommis med lillen på stela ben. Modden hade frusit på på vägen så det var rätt knögligt att ta sig fram. Inte roligt för lillens tassar heller med isklumpar överallt. :( Leon håller ändå alltid modet uppe och är glad ändå, tänk om vi människor kunde vara lika tacksamma som han är för allt. :)

I eftermiddag blir det ett pass axlar och biceps på gymet. Hoppas på mycket energi! Ha en fin måndag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar