- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

måndag 10 februari 2014

Stark helg!

Gomorron allihopa! Denna helg har jag varit riktigt stark och jag är riktigt nöjd med träningen. :)

I lördags vaknade jag till tråkigt väder, plusgrader och regn. På med kläder och ut för att försöka med ett långpass ändå tänkte jag. Leon hade varit lite halt och stel i sin armbåge så det fick endast bli en kort sväng med honom så började med två km tillsammans med honom innan jag gav mig av mot stan i mörkret.

Det blåste rejält från sidan så halva jag blev snart helt dyngsur i regnet. Benen kändes ändå pigga och jag pinnade på ensam i mörkret. Väl i stan så sprang jag runt ån där jag alltid sprang på mornarna när vi bodde i stan. Efter 15 km så blev jag helt plötsligt jättehungrig. Väldigt konstigt, brukar aldrig hända mig när jag är ute och springer på mornarna.. Hur som haver gick det inte över så jag fick försöka undvika att tänka på det trots att magen skrek efter mat. På slutet av rundan var jag så hungrig så jag trodde jag skulle dö, haha. ;) Totalt blev morgonens långpass 27 km (lite längre än jag trodde) och efteråt blev det en stor välförtjänt frukost för min del. :)

Efter frukosten vilade jag ett tag och sedan blev det ytterligare en transportlöpning till Peter som fiskade en bit bort denna morgon för att hämta hem honom för lite lunch. Totalt 11 km på pigga ben i sol blev det. Fick sådana vårkänslor, helt underbart! :)

Storlöparn och storfiskarn! ;)

I söndags när jag gick upp var vädret ännu värre än på lördagsmorgonen. Nu hällregnade det verkligen ute.. Leon var bättre i sitt ben så blev 5 km morgonjogg tillsammans med honom och sedan ytterligare en runda på egen hand, totalt 14 km. Lite trött i benen men vaderna kändes helt ok ändå.


Peter var gullig och handlade en glutenfri räckmacka åt mig till frukost. <3 Det var ju dock otänkbart att vara utan min älskade gröt så fick blev en mindre portion på 2 dl havregryn och 1 dl äggvita för att få plats med allt. ;) Hur gott som helst! :)

#ätabörmanannarsdörman

Efter frukosten fått smälta lite åkte vi in till gymet för veckans benpass. Jag var grymt stark denna dag och kunde öka i flera övningar och verkligen pumpa ut allt! Jag körde så hårt så jag nästan spydde på slutet, haha. ;) Övningarna vi körde var:

Ben & rumpa
Djupa knäböj 5 set
V-squat 4 set
Omvänd hacklift 4 set (se bild)
Liggande legcurl 4 set
Sidoutfall i Smith 4 set
Gående utfall med hantlar till failure 4 set
 
Omvänd hacklift, tar fint i baksida lår och röv. :)
Utförande: Lätt böjda knän (tänk raka mark) och rak rygg, gå så långt ner som det är möjligt utan att kröka ryggen (beroenden på hur vig du är i baksidan med andra ord) och skjut sedan upp kroppen till ursprungsläge med rumpan. :)
 
Resterande del av dagen vilade vi, åt en massa gott och tittade på film. En helt perfekt avslutning på en grym träningshelg! :)

Imorse blev det 7 km morgonprommis med lillen på sjukt ömma och stela ben. Träningsvärken kom redan igår kväll och blir värre för varje minut! Ett kvitto på ett riktigt bra pass även om det nästan kommer tårar då och då redan nu. Då är det långt ifrån som värst än.. :S

I eftermiddag väntar ett pass axlar och biceps på gymet, ha en fin måndag allihopa! :)

Kram C

1 kommentar: