- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 18 februari 2014

Där kom det!

Gomorron!

Igår var inte kroppen lika stark som vanligt på gymet och det var tungt. Jag fick kämpa för kung och fosterland hela passet. Jag orkade hålla mig på mina vanliga maxvikter (fick sänka lite i någon övning) ändå och är riktigt nöjd över att jag inte gav upp! :) Övningarna vi körde igår var:

Axlar
Axelpress 5 set
Hantellyft åt sidan 4 set
Flyes för ovansida axlar i maskin 4 set
Flyes för baksida axlar i maskin 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set

Biceps
Scottcurl med handtag i cc 4 set
Liggande stångcurl i cc 4 set
Liggande enarmscurl i cc 4 set


Efter avslutat pass fyllde jag på med mycket snabba kolisar och protein och sen kände jag mig helt ok igen. :)

Imorse var det dags för veckans första morgonjogg. Började med 9 långsamma km tillsammans med Leon. Han är verkligen långsammare än långsammast nu. :( Jag lyckades får upp tempot med 15 sek/km sen i söndags åtminstone men det krävdes oändligt mycket pepp från min sida.. Fick lite ont (typ kramp) i vänster fot av mina DS Trainer igen, kan bero på det låga tempot men ville inte riskera något så bytte till mina Ride när det var dags för min egna runda.

Saknar den här pigga killen! :(

Efter att jag lämnat av lillen så fortsatte jag 8 km på egen hand och tempot ökade direkt med 30 sek/km och kändes bekvämt. Benen var riktigt pigga idag och träningsvärken sen benpasset var helt överkomlig. :) Totalt 17 km denna morgon.

I eftermiddag väntar ett pass bröst, triceps och mage för min del. Hoppas styrkan är som vanligt idag! Ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar