- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

tisdag 4 februari 2014

Pigga ben på isgata

Gomorron!

Imorse var det fullständig isgata ute när jag och Leon skulle ut på vår morgonjogg. Det gick ändå riktigt bra att springa utan att halka en endaste gång. Då hade jag ett ganska högt tempo ändå på slutet när jag sprang ensam. Precis som när man kör bil så gäller det att undvika bromsen och vara försiktig med gasen. Det är även viktigt att ta det vackert i kurvorna. ;) Blev 9 km med lillen och sedan ytterligare 8 km på egen hand, totalt 17 km denna morgon. Benen var väldigt starka och pigga och pinnade på riktigt bra. Leon var något seg på vår del av rundan, det har ju börjat bli varmare igen. :(

Styrkan igår gick bra även om jag fick kämpa rejält. Övningarna vi körde var:

Axlar
Axelpress 5 set (se film)
Hantellyft åt sidan med hantlar 4 set
Flyes för ovansida axlar i maskin 4 set
Baksida axlar med handtagsgrepp (sittande som vid latsdrag fast långt tillbakalutad) 4 set
Baksida axlar med rep i cc 4 set

Biceps
Liggande stångcurl i cc 4 set
Liggande enarmscurl i cc 4 set
Stångcurl i cc 4 set


Nu är det inte denna jag kör axelpress i då filmerna inte är filmade från mitt gym. Den "maskin" jag kör i är från Hammer och fria vikter används. I den sitter man även mer upprätt (mindre bröst).

I eftermiddag är det dags för ett nytt gympass, ha en fin dag allihopa! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar