- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 19 februari 2014

Osynkade!?

Gomorron allihopa!

Igår var jag stark igen och kunde köra på som vanligt på gymet, ökade i vissa övningar och fick till ett riktigt bra pass! :) Jag kanske var lite "sjuk" i måndags. Vaknade två ggr natten till tisdagen helt dyngsur och jättefrusen. Troligen hade jag lite feber där på natten när "sjukan" gick ur mig. Mådde ju tipp topp på morgonen sen. :)

Övningarna vi körde igår var:

Bröst
Lutande bröstpress 5 set
Flyes i cc 4 set
Bröstpress 4 set

Triceps
Sittande press med rep i cc 4 set
Press med rep över huvudet i cc 4 set
Push downs med vinklad stång i cc 4 set

Mage
Mördarbänken superset raka och sneda (maxreps) 5 set
Mördarbänken raka med tung viktskiva (maxreps) 5 set

Imorse var det återigen dags för en morgonjogg. Tror ni jag blev förvånad när jag tittade ut och såg att det snöade!? Det låg även en hel del på marken. Hade planerat att springa i mina gamla Cortana för första gången på evigheter men fick ge upp den idén med tanke på underlaget och ta mina Cortana 2 istället (som ändå har lite sula). ;)

Saucony Cortana 2 första provrundan, lika nöjd fortfarande! :)

Började med 5 km tillsammans med lillen och sedan avslutade jag med 9 km ensam. Snön piskade som knivar i ögonen och jag såg verkligen ingenting bitvis. Riktigt oskönt kan jag lova. Cortanan fick dåligt grepp på snön också även om benen var pigga. Leon var däremot jättepigg (såklart) eftersom det snöade. ;) Totalt 14 km denna morgon.

I eftermiddag väntar träningsvila för min del, hoppas ni får en fin onsdag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar