- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

fredag 7 februari 2014

Sömnlösa muskler

Gomorron!

Oj oj, i natt har jag sovit sämre n nånsin! Vaknade första gången halv elva och sedan varje timme ändå tills jag skulle gå upp. Var verkligen exakt på halv varje timme när jag tittade på klockan. :( Brukar ofta ha svårt att sova torsdag till fredag och undrar om det beror på att ryggpasset jag gör är så hårt att kroppen har svårt att koppla av efteråt!? Stora muskelgrupper kräver extra att träna hårt så jag kan tänka mig att det skulle bli likadant efter benpasset om jag körde det på eftermiddagen istället. Har tur som kan köra det på förmiddagen känner jag nu! :S

Träningen gick hur som haver riktigt bra igår och jag var stark och hade grym kontakt. :) Övningarna vi körde var:

Rygg
Breda latsdrag 5 set
Smala latsdrag med krysset (kontakt) 4 set
Enarmsrodd i hammer 4 set
Stående rodd med smalt grepp 4 set
Latpullover (kontakt) med stång i cc 4 set
Ryggresningar med viktplatta och avslutande rodd 4 set

Rumpa
Höftlyft i Smith 5 set
Hipabductor (framåtlutad) 4 set


Imorse gick jag som sagt upp ännu tidigare än vanligt och knallade med lillen. Blev så tidigt imorse så jag var på jobbet redan 06.10. Sjukt när man åker 5 mil.. Blir att traska hem vid 15 i em för att kompensera lite. Annars så är det bara handling och fredagsmys på schemat idag. Förhoppningsvis blir det att lägga sig tidigt, det kan jag behöva efter natten som varit! :S Vill gärna orka springa lite på lördag. :)

Mohahaha! Klockrent! :)

Ha en fin fredag allihopa! :)

Kram C

2 kommentarer:

  1. Sömn är så jobbigt när det inte funkar, hur duktig man än är och kommer i säng i tid. Irriterande! Kul bild! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mycket! Men det måste bero på ryggträningen för jag har alltid svårt att sova torsdagnatt. :(

      javisst är den! ;)

      Radera