- Confessions of a trainaholic

- Confessions of a trainaholic

onsdag 12 februari 2014

Ett litet PB :)

Gomorron!

Idag är träningsvärken betydligt bättre på alla ställen förutom insida lår. Kan vara så att det beror på att när jag stretchade igår efter löpningen (så gått det gick!) och skulle ta insidan så tänkte jag inte på att trallen utanför huset kunde vara hal och benen åkte liksom isär lite väl långt.. #klantarsel ;)

Morgonjoggen imorse kändes som ni förstår betydligt bättre än igår. Började med 5 km tillsammans med lillen. Ska prova att springa lite kortare med honom mitt i veckan (precis som jag kör lite kortare då) för att se om han får upp energin lite för löpningen. Han är rätt mycket långsammare nu när snön är borta som jag berättat.. Totalt 14 km avverkades imorse och med mina älskade Cortana 2 på fötterna så pinnade de på rätt bra trots mina onda insida lår. :)

Leon <3 ormen = sant! :)

Styrkan igår gick också bra! Lyckades till och med att kämpa mig till ett litet PB i bröstpressen. :) Övningarna vi körde var:

Bröst
Bröstpress 5 set
Lutande bröstpress 4 set
Flyes i maskin 4 set

Triceps
Sittande press med rep i cc 4 set
Press med rep över huvudet i cc 4 set
Enarms push down med handtag i cc 4 set

Mage
Mördarbänken superset raka och sneda (maxreps) 5 set
Mördarbänken raka (långsamt, kontakt) med tung viktskiva (maxreps) 5 set

I eftermiddag så är det träningsvila som gäller för min del. :) Hoppas ni får en fin onsdag! :)

Kram C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar